Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning5 km på 2o minuter 🙂
You need to log in to create posts and topics.

Jag tror också det blir svårt att klara det på 20 minuter. Klarar jag det på 23 i vår så är jag väldigt nöjd. Jag tackar för era tips och det är jätteroligt att se att ni engagerar er och kollar upp mina löppass i min kalender, det uppskattas verkligen! :

Jag tror också det blir svårt att klara det på 20 minuter. Klarar jag det på 23 i vår så är jag väldigt nöjd. Jag tackar för era tips och det är jätteroligt att se att ni engagerar er och kollar upp mina löppass i min kalender, det uppskattas verkligen! :

Blodomloppet i Malmö lär vara hela 5,44 km, på en annan ort (vilken har jag glömt) var Blodomloppet endast 4,7 km 2009, så Leifs misstanke är riktig. Det är stora skillnader på en så kort sträcka, så tiderna i Blodomloppsloppen är inte representativa för

Om man är 17 år och har träningsbakgrund kan man med lite talang göra helt andra framsteg än en vuxen medelmotionär. Visst kan det bli svårt, men det är inte omöjligt. Särskilt inte om du hitar coachning nånstans

När jag ska springa Blodomloppet i Malmö i maj ska jag springa 10 km, så här har jag inte ett mål med att klara en viss tid.

Anledningen till att jag vill ha en bra tid på 5 km är att jag i maj ska springa den sträckan på idrotten i skolan och här vill

OK, då har jag fått lite svar. Dels att Josefin vet att 20min är en jäkligt bra tjejtid och att hon inte deppar om hon inte når den om några månader och dels att Blodomloppet 5km i Malmö är ganska så mycket längre än 5km. Tyckte väl att tiderna på elittje

Å tredje sidan ser man massor av tjejer som springer 5 km ganska fort på t ex Bellmansstafetten som inte ens vet vad friidrottstatistik är för något. Vad jag menar är att visst ska man vara realist, men samtidigt är det stor skillnad på "allmänheten" och

Ja friidrottsstatistiken får man nog ta med en nypa salt. Visst, det är svart på vitt men det är försvinnande få som tävlar på bana öht.

Jo det är sant. Men faktum kvarstår att 20min är en mycket bra tjejtid.

Josefin är en mycket duktig tjej;)