Quote from Funbeat user on 8 April 2010, 14:00Leif: "20min för en tjej motsvarar 17:30 för en kille."
Du menar väl ändå inte att tiden går olika fort för män och kvinnor? Du menar snarare att prestationerna 20min/5km för en tjej och 17:30min/5km för en kille är likvärda? Men det är ju inte heller sa
Leif: "20min för en tjej motsvarar 17:30 för en kille."
Du menar väl ändå inte att tiden går olika fort för män och kvinnor? Du menar snarare att prestationerna 20min/5km för en tjej och 17:30min/5km för en kille är likvärda? Men det är ju inte heller sa
Quote from Funbeat user on 8 April 2010, 14:22Tittar man på omräkningstabeller som tar hänsyn till ålder och kön så ger 20min på 5km för en tjej ungefär samma ranking som 17:30 för en kille. T ex:
http://www.howardgrubb.co.uk/athletics/wmalookup06.htmlSedan bygger detta på statistik som ju alltid k
Tittar man på omräkningstabeller som tar hänsyn till ålder och kön så ger 20min på 5km för en tjej ungefär samma ranking som 17:30 för en kille. T ex:
http://www.howardgrubb.co.uk/athletics/wmalookup06.html
Sedan bygger detta på statistik som ju alltid k
Quote from Jonny Persson on 8 April 2010, 14:26Tabellerna är baserade på statistik så med andra ord blir dom vilseledande om det inte är samma statistiska underlag. Jag har t.ex. en känsla av att det är färre tjejer som elitsatsar. Samt färre veteraner som elitsatsar.
Tabellerna är baserade på statistik så med andra ord blir dom vilseledande om det inte är samma statistiska underlag. Jag har t.ex. en känsla av att det är färre tjejer som elitsatsar. Samt färre veteraner som elitsatsar.
Quote from Funbeat user on 8 April 2010, 15:03Är det någon som har mer tips på olika intervaller eller andra tips för att springa längre sträckor på kortare tid? 🙂
Är det någon som har mer tips på olika intervaller eller andra tips för att springa längre sträckor på kortare tid? 🙂
Quote from Funbeat user on 8 April 2010, 15:14Du har fått väldigt bra tips här. Intervaller är det som behövs för att bli snabbare. Det man skulle kunna komplettera med är att jag skulle trycka på att variera intervallernas längd och testa backpass.
Vecka 1 4x1000m
Vecka 2 7x400m
Vecka 3 Backpass
Du har fått väldigt bra tips här. Intervaller är det som behövs för att bli snabbare. Det man skulle kunna komplettera med är att jag skulle trycka på att variera intervallernas längd och testa backpass.
Vecka 1 4x1000m
Vecka 2 7x400m
Vecka 3 Backpass
Quote from Funbeat user on 11 April 2010, 14:48Det är bara att dra på , 5km orkar man hur som helst! om du får mjölksyra är det bara fortsätta i samma tempo , du märker det snart inte.
Jag testade det och fick en tid på 21 minuter och är 15 bast!
Det är bara att dra på , 5km orkar man hur som helst! om du får mjölksyra är det bara fortsätta i samma tempo , du märker det snart inte.
Jag testade det och fick en tid på 21 minuter och är 15 bast!
Quote from Funbeat user on 11 April 2010, 15:26Varför sprang du inte på 20 då? Eller 15?
Varför sprang du inte på 20 då? Eller 15?
Quote from Funbeat user on 11 April 2010, 15:48"om du får mjölksyra är det bara fortsätta i samma tempo " 😀 det kan du inte
"om du får mjölksyra är det bara fortsätta i samma tempo " 😀 det kan du inte
Quote from Funbeat user on 11 April 2010, 17:31Var lite positiva o peppa alla ungdomar istf att såga!
För en träningsglad tonåring finns inga gränser. Det är vi gamlingar som inte kan förbättra oss så snabbt, och som diskuterar tillkrånglade träningsprogram, knäppa kosttillskott och dyra prylar istä
Var lite positiva o peppa alla ungdomar istf att såga!
För en träningsglad tonåring finns inga gränser. Det är vi gamlingar som inte kan förbättra oss så snabbt, och som diskuterar tillkrånglade träningsprogram, knäppa kosttillskott och dyra prylar istä
Quote from Funbeat user on 11 April 2010, 18:5720 minuter är ju ingen omöjlighet, det mesta handlar om vilja!
Det jag ville få hjälp med var tips på hur man ska göra för att lyckas springa snabbare på längre distanser...? 😉
20 minuter är ju ingen omöjlighet, det mesta handlar om vilja!
Det jag ville få hjälp med var tips på hur man ska göra för att lyckas springa snabbare på längre distanser...? 😉