Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning5 km under 17:30
You need to log in to create posts and topics.

Du tränar för lite. För att klara den tiden på din nuvarande träningsmängd måste du varit betydligt bättre innan och sedan "trappat ned". Men som alltid finns det undantag... Det går inte träna så mycket effektivare än maximal ansträning - tyvärr.

Tränar du löpskolning/ löpstyrka?

Tränar ingen styrka eller teknik. Tenderar att bygga muskler alldeles för lätt, kilona på överkroppen blir direkt en belastning. Neurologisk skada i ett ben hindrar också till viss del.
Ökad träningsmängd är budet alltså.

Johan. Tack för den.
Byggde muskler för fort och inte blev jag snabbare. Vissa experter anser ju att styrketräning är ett nästan nödvändigt (ont).
Mitt största aber var/är knäna, så jag fick lära mig att undvika intervaller + styrketräning. Noll stretch,

Du verkar vara ett fenomen.
Bygga överkroppsmuskler av utfall, grodhopp och lite bålträning är fasen inte illa. 😉

Kolla lite filmer med löpskolning, Szalkai har några som jag gillar så kan du se om det är något du vill testa.

Jonas.
Hur vet du att Johan gör utfall ++++

Om Johan siktar på 17:30 behöver han sannolikt ingen löpskolning.
Killen har talang så låt honom vara sig själv.

Inte konstigt att resultat blir sämre. Vi är ej olika, vi är väldigt olika. (t+)

K-G:
Johan frågar om tips och råd.
Är det då konstigt om jag ger honom råd?
Han skrev ju ovan att han varken tränar löpskolning eller löpstyrka.

Helt OK Jonas.
Jag tror att han ej behöver det du föreslår.
Han liksom jag har ej någon perfekt kropp, däremot tycks han liksom jag lita på kroppens signaler.

Vad vet du om specifika kroppars problem?

K-G:
Då tror vi olika.

Jag vet ingenting om Johans kropp, det är ju därför jag ger generiska förslag som passar de flesta.

Oavsett vad, mkt imponerande löpresultat på både 5 och 10 km!