Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning5 km under 17:30
You need to log in to create posts and topics.

Tror Gunder Hägg körde med liknande träningsupplägg som du gör, så även om inte fokus på snabbdistans är inne just nu är det nog inte nån dålig metod för alla. Med lite variation mellan överfartsträning och något längre pass kan du säkert fortsätta att ka

Johan, ett BMI på 25 säger inte så mycket om hur vältränad du är. Men om vi antar att det är en del kroppsfett så kan det vara så att du skulle tjäna en del på en viktredusering.

" Måste undvika intervallträning och backträning av hälsoskäl."

Ja då är d

Snabbdistans borde vara ett bra alternativ.
TROR att en av orsakerna till att så många fler skadar sig väl ofta är att de ger järnet.

Johan har 3 x 40 min./vecka.
Kanske han har barn hemma? Väldigt bra träningskompisar. Hur ofta kör man ej fartlek med

Tack för detta. Jag funderar också om någon har koll på riktigt snabba 5-km lopp? För att nå bra tider behöver jag hänga på andra löpare (helst bättre än jag själv).

DM/VDM 5000 m

Sprang i hagaparken idag, 18:25 min snabbaste klockade tid. Men en bra bit från målet 17:30 trots finfina förutsättningar. Vid prispallen ser jag medaljörerna som ser ut som tändsticksgubbar jämfört med mig. Suck all denna dödvikt.

Personbästa idag på 5 km 17:21. Jag lyckades med målsättningen även om banan var i stort sett flack. Stort tack alla för träningstips!

Grattis. (t+)

Flack bana är väl ej fel?

Flack bana är inte fel. Frågan är dock hur mycket tid jag måste addera (till 17.21) för att få kapaciteten för ett vanligt motionslopp där banan är något kuperad och dessutom mer onaturliga kurvor.

Jag klarade 17.21 tämligen enkelt på flack, vilket är 4

Grymt jobbat!
Du är nog en löpartalang av höga mått.
Grattis!