Quote from Funbeat user on 1 October 2013, 17:08Backträning?
För att bli starkare i backarna och inte tappa så mycket tid?
Backträning?
För att bli starkare i backarna och inte tappa så mycket tid?
Quote from Funbeat user on 1 October 2013, 17:10Ok, såg nu att du ville undvika backträning av hälsoskäl. Jag fick för mig att det bara var intervaller du ville undvika.
Men du kanske skulle kunna springa en runda, och när du kommer till rundans värsta backe stanna till där och springa några extra gån
Ok, såg nu att du ville undvika backträning av hälsoskäl. Jag fick för mig att det bara var intervaller du ville undvika.
Men du kanske skulle kunna springa en runda, och när du kommer till rundans värsta backe stanna till där och springa några extra gån
Quote from Funbeat user on 1 October 2013, 17:17Kyla inom rimliga gränser är ej fel när man är så snabb som du är.
Gränsen nedåt skiljer sig från person till person som mycket annat.En tokplatt bana är ej garanterat bra.
Svaga kurvor, lättare nivåskillnader är för många ett plus.
Jag var en sådan
Kyla inom rimliga gränser är ej fel när man är så snabb som du är.
Gränsen nedåt skiljer sig från person till person som mycket annat.
En tokplatt bana är ej garanterat bra.
Svaga kurvor, lättare nivåskillnader är för många ett plus.
Jag var en sådan
Quote from Funbeat user on 1 October 2013, 17:58Vad är backträning för dig? Bara t.ex. backintervaller, där du hela tiden springer upp och ner, eller även (snabb)distans i kuperad terräng? Annars kunde det senare ju vara en tanke. Där träffar du kanske också lite mer på "onaturliga kurvor" och kan trän
Vad är backträning för dig? Bara t.ex. backintervaller, där du hela tiden springer upp och ner, eller även (snabb)distans i kuperad terräng? Annars kunde det senare ju vara en tanke. Där träffar du kanske också lite mer på "onaturliga kurvor" och kan trän
Quote from Funbeat user on 10 October 2013, 13:43Tack för värmande ord! Men nästa säsong siktar jag på att komma under 17min på 5000m vilket borde gå relativt enkelt på bana. Om jag sedan anstränger mig lite extra i backarna i lill-jansskogen så kanske det blir mer realistiskt att hålla samma tider på t
Tack för värmande ord! Men nästa säsong siktar jag på att komma under 17min på 5000m vilket borde gå relativt enkelt på bana. Om jag sedan anstränger mig lite extra i backarna i lill-jansskogen så kanske det blir mer realistiskt att hålla samma tider på t