Quote from Berit Bengtson on 18 August 2010, 10:07Är det verkligen inte uppenbart?
Är det verkligen inte uppenbart?
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 10:11Nej. Inte för mig i alla fall. Men jag missade den första koppling också. Kan du förklara?
Nej. Inte för mig i alla fall. Men jag missade den första koppling också. Kan du förklara?
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 10:31Kombinationerna med sämst kedjelinje saknas i diagrammet. Därför blir det olika beroende på om 39:an är mellanklinga eller lilla klingan.
Kombinationerna med sämst kedjelinje saknas i diagrammet. Därför blir det olika beroende på om 39:an är mellanklinga eller lilla klingan.
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 10:33Ju mer jag kollar och jämför tycker jag det ser ut som att 13-29 kassett är ett gott alternativ för en som inte är så stark jämfört med att köpa nytt vevparti. Tyvärr måste det väl till en längre kedja också för att testa detta och Campas kedjor är ju int
Ju mer jag kollar och jämför tycker jag det ser ut som att 13-29 kassett är ett gott alternativ för en som inte är så stark jämfört med att köpa nytt vevparti. Tyvärr måste det väl till en längre kedja också för att testa detta och Campas kedjor är ju int
Quote from ellen olsson on 18 August 2010, 10:39Du måste ha mid-cage eller long cage för att det ska funka med 13-29. Vad gäller kedja så kör jag med Connex resp. KMC. Mavic M10 funkar också bra.
Du måste ha mid-cage eller long cage för att det ska funka med 13-29. Vad gäller kedja så kör jag med Connex resp. KMC. Mavic M10 funkar också bra.
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 10:42Tack Göran! Jag räknade inte prickarna. Jag var bara nyfiken. Tabellen säger inte mig så mycket ändå, inte avgörande iallafall.
Tack Göran! Jag räknade inte prickarna. Jag var bara nyfiken. Tabellen säger inte mig så mycket ändå, inte avgörande iallafall.
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 10:52Tack Fredrik, får kolla upp vad det är för längd på växeln.
Tack Fredrik, får kolla upp vad det är för längd på växeln.
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 11:18Hur stor störstaklinga kan man då ha bak med en vanlig short cage ? (jag kör Campa Centaur)
Hur stor störstaklinga kan man då ha bak med en vanlig short cage ? (jag kör Campa Centaur)
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 11:3426, tydligen:
http://www.cyclecomponents.com/2/sv/artiklar/racer_cross/komponenter-3/vaxlar-2/bak-8/campagnolo-centaur-bakvaxel-short-cage.html
26, tydligen:
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 11:37Tack Daniel,
Kändes inte som så stor skillnad från 25 så det blir till att helt enkelt träna mer (och/eller bli lättare)
Tack Daniel,
Kändes inte som så stor skillnad från 25 så det blir till att helt enkelt träna mer (och/eller bli lättare)