Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykel53/39 eller 50/34 klingor
You need to log in to create posts and topics.

Är det verkligen inte uppenbart?

Nej. Inte för mig i alla fall. Men jag missade den första koppling också. Kan du förklara?

Kombinationerna med sämst kedjelinje saknas i diagrammet. Därför blir det olika beroende på om 39:an är mellanklinga eller lilla klingan.

Ju mer jag kollar och jämför tycker jag det ser ut som att 13-29 kassett är ett gott alternativ för en som inte är så stark jämfört med att köpa nytt vevparti. Tyvärr måste det väl till en längre kedja också för att testa detta och Campas kedjor är ju int

Du måste ha mid-cage eller long cage för att det ska funka med 13-29. Vad gäller kedja så kör jag med Connex resp. KMC. Mavic M10 funkar också bra.

Tack Göran! Jag räknade inte prickarna. Jag var bara nyfiken. Tabellen säger inte mig så mycket ändå, inte avgörande iallafall.

Tack Fredrik, får kolla upp vad det är för längd på växeln.

Hur stor störstaklinga kan man då ha bak med en vanlig short cage ? (jag kör Campa Centaur)

26, tydligen:

http://www.cyclecomponents.com/2/sv/artiklar/racer_cross/komponenter-3/vaxlar-2/bak-8/campagnolo-centaur-bakvaxel-short-cage.html

Tack Daniel,

Kändes inte som så stor skillnad från 25 så det blir till att helt enkelt träna mer (och/eller bli lättare)