Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 18:11Tror jag missar något, missade åtminstone luftmotståndet.
Om två lika stora personer (samma tvärsnittsarea), men den ena är tyngre än den andra. Varför skulle då den tyngre rulla fortare?
Tror jag missar något, missade åtminstone luftmotståndet.
Om två lika stora personer (samma tvärsnittsarea), men den ena är tyngre än den andra. Varför skulle då den tyngre rulla fortare?
Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 18:12Sedan har vi alla friktion och friktionen är proportionell mot din vikt.
Friktion? Du får allt ta å byta lite lager och däck, tror jag.
Men sen är jag väl som humlan. Jag vet inte att jag inte ska vara "snabb" ( Det mesta är relativt) utför. Men det är
Sedan har vi alla friktion och friktionen är proportionell mot din vikt.
Friktion? Du får allt ta å byta lite lager och däck, tror jag.
Men sen är jag väl som humlan. Jag vet inte att jag inte ska vara "snabb" ( Det mesta är relativt) utför. Men det är
Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 18:14Utväxlingen i det fallet var helt ointressant. 🙂
Edit: Syftade till inlägg 50, av P. med hastighetsrekordet. Såg inte att det var en sida 2 redan 😉
Utväxlingen i det fallet var helt ointressant. 🙂
Edit: Syftade till inlägg 50, av P. med hastighetsrekordet. Såg inte att det var en sida 2 redan 😉
Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 18:49En enkel fråga med så långa komplicerade svar...
Med tanke på att du som frågade ursprungligen inte kör i elitklassen så tycker jag att det är en utmärkt idé att testa 50-34.
Tävlar man inte på hög nivå är sannolikheten liten att man blir frånåkt pga att
En enkel fråga med så långa komplicerade svar...
Med tanke på att du som frågade ursprungligen inte kör i elitklassen så tycker jag att det är en utmärkt idé att testa 50-34.
Tävlar man inte på hög nivå är sannolikheten liten att man blir frånåkt pga att
Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 18:59"Friktion? Du får allt ta å byta lite lager och däck, tror jag."
Ok, jag ger mig, friktionen är betydelselös i jämförelse med luftmotståndet (i detta fall). Men det förklarar fortfarande inte varför en tyngre person rullar snabbare utför...
"Friktion? Du får allt ta å byta lite lager och däck, tror jag."
Ok, jag ger mig, friktionen är betydelselös i jämförelse med luftmotståndet (i detta fall). Men det förklarar fortfarande inte varför en tyngre person rullar snabbare utför...
Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 19:02Så ja nu är vi till baka på banan. Ursäkta OT.
50/36 tycker jag är ett bättre alt än 50/34 Och de främst med hänsyn till den smidigare spridningen hos 50/36.
Vänligen
P.
Så ja nu är vi till baka på banan. Ursäkta OT.
50/36 tycker jag är ett bättre alt än 50/34 Och de främst med hänsyn till den smidigare spridningen hos 50/36.
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 19:03Jag har tävlat i medvind ja.
I elitklassen (när det begav sig) hade jag inte klarat mig utan 52 eller 53.
I H-sport ska man inte riskera bli frånåkt med 50-12 pga att man spinner ut.
Antingen blåser det orkan eller så är där killar i H-sport som borde tän
Jag har tävlat i medvind ja.
I elitklassen (när det begav sig) hade jag inte klarat mig utan 52 eller 53.
I H-sport ska man inte riskera bli frånåkt med 50-12 pga att man spinner ut.
Antingen blåser det orkan eller så är där killar i H-sport som borde tän
Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 19:06Du ska väl inte bli från åkt. Du ska väl köra ifrån. Det är väl då man vinner, eller?
Vänligen
P.
Du ska väl inte bli från åkt. Du ska väl köra ifrån. Det är väl då man vinner, eller?
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 19:08"Om två lika stora personer (samma tvärsnittsarea), men den ena är tyngre än den andra. Varför skulle då den tyngre rulla fortare? "
Tänk såhär då: Ta en flörtkula och en järnkula med samma tvärsnittsarea och släpp dem från tionde våningen. Vilken kommer
"Om två lika stora personer (samma tvärsnittsarea), men den ena är tyngre än den andra. Varför skulle då den tyngre rulla fortare? "
Tänk såhär då: Ta en flörtkula och en järnkula med samma tvärsnittsarea och släpp dem från tionde våningen. Vilken kommer
Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 20:15Hittills har jag inte vunnit eller sett någon vinna pga. att de har haft monterat högre utväxling än mina/deras konkurrenter.
Jag står fast vid att i H-sport och motionslopp i Sverige kan man vinna på 50/34. Vinner man inte så hänger det inte på utväxling
Hittills har jag inte vunnit eller sett någon vinna pga. att de har haft monterat högre utväxling än mina/deras konkurrenter.
Jag står fast vid att i H-sport och motionslopp i Sverige kan man vinna på 50/34. Vinner man inte så hänger det inte på utväxling