Quote from Mikaela Lexén on 19 August 2010, 12:49Jag vet vad du är ute efter P.
När du blivit ifrånåkt uppför vill du köra ikapp och kanske förbi dina konkurrenter/kamrater när det vänder neråt igen... 😉
Jag vet vad du är ute efter P.
När du blivit ifrånåkt uppför vill du köra ikapp och kanske förbi dina konkurrenter/kamrater när det vänder neråt igen... 😉
Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 12:53---
"Visst om jag kan rulla i 65km/h utan att trampa så är det jätte bra.
Men kan jag rulle en kilometer längre i 65km/h med hjälp av att jag "stödtrampar" så är det bättre, tycker jag. Eller om jag kan komma upp i 70Km/h med hjälp av att "stödtrampa" så
---
"Visst om jag kan rulla i 65km/h utan att trampa så är det jätte bra.
Men kan jag rulle en kilometer längre i 65km/h med hjälp av att jag "stödtrampar" så är det bättre, tycker jag. Eller om jag kan komma upp i 70Km/h med hjälp av att "stödtrampa" så
Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 14:22"Jag vet vad du är ute efter P.
När du blivit ifrånåkt uppför vill du köra ikapp och kanske förbi dina konkurrenter/kamrater när det vänder neråt igen... "
Äntligen en som förstår mig. Tack Dennis. Jag vill ju inte vara sämst/sist både uppför och nerfö
"Jag vet vad du är ute efter P.
När du blivit ifrånåkt uppför vill du köra ikapp och kanske förbi dina konkurrenter/kamrater när det vänder neråt igen... "
Äntligen en som förstår mig. Tack Dennis. Jag vill ju inte vara sämst/sist både uppför och nerfö
Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 14:31---
Daniel vi är alla olika. Och jag tycker att det låter som om det troligen är något som är fel med cykel, om du tycker att den/det är nervöst vid 60 km/h i en utförslöpa.
---Nu går vi i cirklar. Jag blir inte nervöst i 60 km/t i en utförsbacke ...
---
Daniel vi är alla olika. Och jag tycker att det låter som om det troligen är något som är fel med cykel, om du tycker att den/det är nervöst vid 60 km/h i en utförslöpa.
---
Nu går vi i cirklar. Jag blir inte nervöst i 60 km/t i en utförsbacke ...
Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 14:53Hej Daniel. Jag nu är vi lite OT.
"Nu går vi i cirklar. Jag blir inte nervöst i 60 km/t i en utförsbacke ... men (här kommer cirkeln) ... då trampar jag inte. Jag gör som Håkan beskriver. Jag sitter så gott jag kan för att inte fånga upp vinden och blåse
Hej Daniel. Jag nu är vi lite OT.
"Nu går vi i cirklar. Jag blir inte nervöst i 60 km/t i en utförsbacke ... men (här kommer cirkeln) ... då trampar jag inte. Jag gör som Håkan beskriver. Jag sitter så gott jag kan för att inte fånga upp vinden och blåse
Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 15:11> Då får du lära dig att trampa med en hyfsad "Aero" sittställning.
> För det går om man tränar lite på det.Med en kadens över 120? I den sittställningen? Det tror jag inte att jag klarar.
För det krävs en kadens över 120 för att komma upp snabbare än
> Då får du lära dig att trampa med en hyfsad "Aero" sittställning.
> För det går om man tränar lite på det.
Med en kadens över 120? I den sittställningen? Det tror jag inte att jag klarar.
För det krävs en kadens över 120 för att komma upp snabbare än
Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 16:04Det går att komma upp i 160 i kadens om man har lite kontroll på fossingarna.
Det går att komma upp i 160 i kadens om man har lite kontroll på fossingarna.
Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 17:16http://www.youtube.com/watch?v=z8aEVDDRPbo&feature=related
Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 17:46Ursäkta min okunskap, men nu har två personer hävdat att högre vikt ger högre fart utför. Vikt borde väll snarare (om något) ha en negativ inverkan på din hastighet utför?
Lägesenergin på toppen av backen blir till rörelseenergi påväg nedför. v=sqrt(2gh)
Ursäkta min okunskap, men nu har två personer hävdat att högre vikt ger högre fart utför. Vikt borde väll snarare (om något) ha en negativ inverkan på din hastighet utför?
Lägesenergin på toppen av backen blir till rörelseenergi påväg nedför. v=sqrt(2gh)
Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 18:06Friktionen har inte så stor betydelse. Det avgörande är luftmotståndet. Luftmotståndet beror på din motståndskoefficient och din tvärsnittsarea.
När din tyngd ökar, ökar normalt också din tvärsnittsarea, men inte lika mycket som tyngden. Därför är tyngre
Friktionen har inte så stor betydelse. Det avgörande är luftmotståndet. Luftmotståndet beror på din motståndskoefficient och din tvärsnittsarea.
När din tyngd ökar, ökar normalt också din tvärsnittsarea, men inte lika mycket som tyngden. Därför är tyngre