Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning - Lopp och tävlingar6H Skövde
You need to log in to create posts and topics.

Minsann, är det inte en backe på den andra bilden? Jag trodde man la 6h på platt bana.

På just dessa bilderna ser ju underlaget också fantastiskt bra ut! Jag gillar vädret på båda bilderna men för en snigel som jag så blir man fort kall när man går en stund......

Ja, hu, jag noterade också nivåskillnaden.

Det blir roligare med backar. 🙂

Definiera roligt 😉

Roligare, håller jag med om, men det blir kortare distans på 6h. Jag tycker just backar är det jäkligaste för kroppen när man börjar komma upp över tre timmar i tävlingstempo. Men det kan ju forfarande vara roligt 🙂

Allting som gör att banan blir mer varierad gör att det blir roligare. Uppförsbackar gynnar dessutom mig som sunkig löpare. 🙂

Jag håller med dig Fredrik om att backar skänker en extra dimension till löpningen. Fartlek bland backar är ju kanonskoj t ex. Förra helgen var jag med i Helenholms cross-duathlon som gick på en rejält kuperad bana. Om den hade gått på platt bana hade den

Nu bokade jag in Skövde 6-timmars också. Måste ju prova på och se vad det handlar och särskilt när det går i min gamla hemstad.

Backen har för mig varit ett bra ställe passa på att ta löpvila på. Till nästa år skulle tydligen banan förlängas så att den befintliga "mördarbacken" försvinner och istället får man en längre backe med mindre lutning. Ska bli spännande att se hur det bli

Tack, Maria!