Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning8 resp 10 mil i veckan?
You need to log in to create posts and topics.

Vet man inte hur din vardag ser ut är det omöjligt att lägga upp konkreta förslag. Med 8 km som tänkbar pendlingssträcka skulle jag använt den två dagar i veckan. På morgonen skulle jag springa raka vägen och vägen hem skulle jag förlänga med några kilome

Rätta mig om jag har fel Mackan, men de jag känner som ligger på 10 mil eller mer i veckan har ofta väldigt många korta pass (typ 8-10 km) i sitt program. Ibland både till jobbet, på lunchen och sedan ett inte alltför långt på kvällen. Då kan man få ihop

De flesta jag känner som springer de mängderna har också det. Det är så mycket lättare för flerparten att klämma in pass lite här och där i vardagen än att fixa ett tvåmilapass om dagen. Det handlar oftast inte vad som är den optimala träningen utan vad s

Måndag - vila
Tisdag fm - distans 8 km
Tisdag em - distans 14 km
Onsdag fm - distans 6 km
Onsdag em - Kvalitet 10 km
Torsdag - 15 km
Fredag - vila
Lördag - distans 12 km
Söndag - Långpass 25 km

Det här kändes vettigt när jag skrev det, och det blev 90 km

Tack Jesper och Mackan för era förslag!

Tar det inte *längre* tid med alla småpass? Duscha och byta om går ju inte på nolltid, särskilt inte när det är vinter och man skall ha på sig en massa kläder och kanske en pannlampa.

Det tar lite längre tid men med tiden har jag lärt mig att vara väldigt effektiv. När jag sprang till jobbet brukade jag hinna ner till källaren och duscha/byta om och upp igen innan skärmsläckaren slog på. Då satt jag eftersvettades och gick igenom mejl

En del föredrar att ha klarat av den mesta träningen under veckan för att kunna umgås eller göra andra saker på helgen. Andra ser helgen som den stora möjligheten att klara av träningen.

Jag kör lite olika varianter beroende på hur livet rullar på.

Helg

Tack igen, det verkar som om nyckeln är "spring till jobbet"? Jag har idag ca 50 min dörr till dörr med buss och promenad. Skulle jag springa, så tar det 5 min till stationen och sedan en kvart med tåget och därefter 7 km rakaste vägen. Skall pröva på tis

Du satsar hårt!

Så H21 på 25-mannakorten 🙂 ? Det kan ju vara bra att få 2km extra när man jagar mil 😀

När det ändå är medel, kan jag lika gärna springa gubbklass! 😉