Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning8 resp 10 mil i veckan?
You need to log in to create posts and topics.

Ska inte gubbar springa i "Gubbklass"?

Förstår hur du resonerar 😀 Dock brukar de flesta gå upp till H21 när det är medel och sen mysa i sin vanliga klass på lång! Du är lite hårdare 😉

Till något helt annat som inte rör Magnus eller hans fråga:

Varför just denna miljakt? Träningsdagboken s

Är milen på träning viktigare än resultatet på tävling? Intressant psykologi i så fall.

givetvis inte.

Varför "räknar" du då om din tid till sträcka?

Jo, men det där med kvalitet får jag ändå mer eller mindre per automatik, så mycket som jag tävlar (jämfört med slätlöpare). För mycket, enligt vissa. 😉 1-2 tävlingar per vecka, en OL-träning på det. Jag skulle vilja öka mängden långsamma pass, och se hu

Självklart har det betydelse vad man fyller milen med. Men om vi ska prata just maratonlöpning börjar det bli intressant att göra sina asfaltsmil. Det är det orienterarna som testar maraton ofta saknar.

Med tanke på att det är tid och intensitet som ger

Även vi orienterare som nöjer oss med halvmara och LL har nog nytta av lite "slömil". 😉

Oavsett hur många mil (eller timmar) i veckan så har man ju ungefär samma fördelning mellan passens olika intensitet, så det blir ju inte ett samlande för samlandets skull.

Varför det? Periodisering och progression är annars vanligt inom träningsmetodik.