Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonAerobågar
You need to log in to create posts and topics.

Nja, bara för att drafting är tillåten är det inte nödvändigtvis så att man har nån att hänga på! Det beror på antalet deltagare och hur snabb man är på att simma jämfört med dem. Är man kass på att simma men bra på att cykla kanske man bara hittar för lå

Frågan är om man kan ta in de 2:30 min som man saknar över 20 km med hjälp av aerobågar enligt ditt förslag på skillnaden mellan 35 & 38.
Jag säger inte att det blir omöjligt men att plocka in 1,5 kilometer på en kort distans på en högre nivå känns tveksa

Nej, snabba simmare kanske inte är dåliga cyklister, men jag menade det omvända, att en snabb cyklist kan vara en dålig simmare. Och sen finns många som är "balanserade", så de som är kvar när den långsamma simmaren ska cykla, är för långsamma.

Jaja, vi

Stockholm Triathlon kör med drafting på seniorklassen:

"Samtliga tävlingsklasser är på olympisk distans (1500 meter simning, 40 km cykling, 10 km löpning), med drafting för junior- och seniorklasserna."

Kör man i motionsklass är drafting inte tillåten. Tävlingsklass förutsätter att man är medlem i en triathlonklubb och har licens.

Får man använda tempobågar i lopp där drafting är tillåten??! hade jag inte trott, faktiskt.

Andra redigeringen: Jag läser visst klantigt idag. Nej, verkar svaret vara. Har jag förstått det rätt denna gång? 🙂

Nej, är drafting tillåten får du ha tempobågar som inte sticker ut framför bromshandtagen. Titta på valfri bild från en olympisk triathlon.

Jag bjuder på en från Peking: http://www.cbc.ca/gfx/images/sports/photos/2008/06/06/venues-triathlon.jpg

Framför hjulnavet är väl gränsen?
Annars går det ju att fuska med en längre styrstam?
Jag har inte kollat, jag har bara för mig det.

Erik: en bild säger mer än 100 kommentarer - nu börjar det klarna. Tack för alla svaren.

Är ny i gamet.
Också funderat på aerobågar. Blir clip-on varianten isf. Fråga, ska man ta bort lindan på styret där bågarna ska sättas fast? Känns som det sitter bättre då.
Någon som vet nått om dessa?
http://www.wiggle.co.uk/p/triathlon/10/Token_Aero_Clip_On_B