Quote from Funbeat user on 12 September 2012, 11:45@Lars: Att börja springa igen tog många månader. Att kunna springa som jag gjorde innan tog ännu längre tid. Men hade jag fått skadan idag hade det gått fortare iom att jag inte hade stressat lika mkt.
"Genvägar är senvägar"
@Lars: Att börja springa igen tog många månader. Att kunna springa som jag gjorde innan tog ännu längre tid. Men hade jag fått skadan idag hade det gått fortare iom att jag inte hade stressat lika mkt.
"Genvägar är senvägar"
Quote from Funbeat user on 12 September 2012, 13:55Cykling är mycket skonsamt och det finns skäl till varför det rekommenderas som rehabträning. Det gäller "bara" att hitta rätt sittställning och pedaler(Speedplay Zero)
Cykling är mycket skonsamt och det finns skäl till varför det rekommenderas som rehabträning. Det gäller "bara" att hitta rätt sittställning och pedaler(Speedplay Zero)
Quote from Funbeat user on 12 September 2012, 14:03Hej Lars,
Jag drabbades av akut löparknä en gång i samband med ett riktigt långt (ovanligt långt för mig) långpass. Det började runt 3 mil då jag kände lite i knät. Vid runt 4,5 mil låste sig hela knät och jag fick halta nästan en mil med knät fixerat i
Hej Lars,
Jag drabbades av akut löparknä en gång i samband med ett riktigt långt (ovanligt långt för mig) långpass. Det började runt 3 mil då jag kände lite i knät. Vid runt 4,5 mil låste sig hela knät och jag fick halta nästan en mil med knät fixerat i
Quote from Funbeat user on 12 September 2012, 21:06Kristina, vad skönt att höra att det kan gå bra också! Men bara så att vi snackar om samma sak, hade du ont på utsidan av knät?
Har nu vilat helt i 1,5 vecka (förutom ett test efter en vecka som resulterade i lätt känning efter 100 m) och det känns riktig
Kristina, vad skönt att höra att det kan gå bra också! Men bara så att vi snackar om samma sak, hade du ont på utsidan av knät?
Har nu vilat helt i 1,5 vecka (förutom ett test efter en vecka som resulterade i lätt känning efter 100 m) och det känns riktig
Quote from Funbeat user on 12 September 2012, 21:33Jajamensan, klassiska "kniven i knät" på utsidan.
Jajamensan, klassiska "kniven i knät" på utsidan.
Quote from Funbeat user on 12 September 2012, 22:01skönt att höra!
skönt att höra!
Quote from Catharina Brattlin on 12 September 2012, 22:29Sara, det finns en sak Du inte verkar ha provat. Vilket förvånar mig lite eftersom Du säger att Du har varit hos en sjukgymnast.
Träning av sätet.
En sjukgymnast kan kolla ev obalanser i sätet. Ofta är det gluteus medius som är svag vid löparknä (plus l
Sara, det finns en sak Du inte verkar ha provat. Vilket förvånar mig lite eftersom Du säger att Du har varit hos en sjukgymnast.
Träning av sätet.
En sjukgymnast kan kolla ev obalanser i sätet. Ofta är det gluteus medius som är svag vid löparknä (plus l
Quote from Funbeat user on 13 September 2012, 06:52Fast Sara skriver faktiskt att hon provat "övningar" och "styrketräning".....
Fast Sara skriver faktiskt att hon provat "övningar" och "styrketräning".....
Quote from Catharina Brattlin on 13 September 2012, 07:35Oj, jo, det ser jag nu!
Sorry Sara, läste på min Xperia Ray med trötta ögon. My bad.
🙂
Oj, jo, det ser jag nu!
Sorry Sara, läste på min Xperia Ray med trötta ögon. My bad.
🙂
Quote from Funbeat user on 15 September 2012, 21:05Några dagar har gått och hoppet har återvänt!
Jag är en inbiten skeptiker som förvisso kan tro på att barfotalöpning kan ha sina fördelar men som har väldigt svårt att ta till mig frälsningsberättelser som det dräller av på nätet. Har hela sommaren tänkt
Några dagar har gått och hoppet har återvänt!
Jag är en inbiten skeptiker som förvisso kan tro på att barfotalöpning kan ha sina fördelar men som har väldigt svårt att ta till mig frälsningsberättelser som det dräller av på nätet. Har hela sommaren tänkt