Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAlternativträning-våtväst
You need to log in to create posts and topics.

Vad har du för upplägg på långpassen? Kan vara bra att veta inför Sthlm mara-träningen och om man (hemska tanke) inte kan träna som vanligt.

Inga intervaller, bara trampa på i hyfsat lugnt tempo. Ungefär som man springer långpass alltså. 90-120 min har jag kört då. Utmärkt sätt att dryga ut träningsmängden på även om man inte är skadad.

Hur är det med wet-vest i stockholmsområdet? Är det nån som vet var det finns att hyra för att prova några gånger? Utan för att den skull behöva ansluta sig till en förening eller klubb?

Susanne, jag tror de flesta simhallar har dem. 30:- på Eriksdalsbadet i alla fall 🙂

10 kr på Fjärås Fritidscenter. Det lönar sig att bo på landet 🙂

Toppen! Tack för snabbt svar. En antagligen knäpp fråga, men är det så att man faktiskt kommer framåt i bassängen eller joggar man på plats ,liksom?? (H)

Nästan en definitionsfråga 😉 Du kommer framåt, men väääldigt sakta!

Okej...:-) Då kan man förbereda sig på att man kommer att irritera simmarna då.. 😉

Löpare tar inte speciellt mkt plats och eftersom man i princip står stilla i vattnet så passerar simmarna på ett önblick. Det är nog mycket mer besvärligt att köra om en annan, långsammare simmare.

Som stadig motionssimmare ger jag Markus rätt. Det är inga problem att passera en wetvest-are. Värre då med stora damer och herrar som breder ut sig och simmar saaaaakta....
Tur att man bor på landet så att man slipper trängsel i badhuset. Där jag bor har