Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAlvedon på 3:dje milen?
You need to log in to create posts and topics.

Vet inte om jag tycker det är fusk att ta mediciner som Voltaren eller Alvedon, men är det inte bättre att fixa till problemet än symptomen?

Som David påpekar, du kanske kan få hjälp att fixa till inställningen på cykeln så slipper du medicin?

Får man

"Får man ont vid löpning för att man inte är tränad för distansen borde man väl träna istället?"

Det beror på om man vill ha en bra tid, eller bara vill må bra.

Eller vill bli skadad

Ingen vill bli skadad, men risken finns alltid.

Att planmässigt ta smärtstillande efter x km för att orka fortsätta känns helt fel för mig. Om det har skett en olycka må det vara hänt även om det är dumt hälsomässigt sett.

Personligen tycker jag att det är rätt tramsigt att efter flera marathonlopp ens fundera över om man ska ta alvedon för ett SKAVSÅR!

Släng på Compeed där Du vet att det brukar skava, bit ihop och sluta känna efter, så är Du i hamn. Smärta är övergående!

Smärta är en högre form av njutning. 😉
( Rune Larsson )

Pain is temporary - Glory is forever!

@K-G: har länge undrat var det uttrycket kommer ifrån. Använder det ofta efter självförsvarsträningar och marscher i kronans underbara kängor 🙂

@Christer: I marsch med kronans kängor har det blivit en annan variant som jag hört någonstans. Pain is temp

Xylocainsalva (receptfritt på apoteket) funkar lokalbedövande på skavsår. Men det kanske också är fusk? Tejp och plåster i förebyggande syfte är också bra.
Kan väl t o m finnas en poäng med att medicinera mot icke-träningsrelaterad smärta i syfte att kunn