Quote from Funbeat user on 15 July 2011, 22:06Vet inte om jag tycker det är fusk att ta mediciner som Voltaren eller Alvedon, men är det inte bättre att fixa till problemet än symptomen?
Som David påpekar, du kanske kan få hjälp att fixa till inställningen på cykeln så slipper du medicin?
Får man
Vet inte om jag tycker det är fusk att ta mediciner som Voltaren eller Alvedon, men är det inte bättre att fixa till problemet än symptomen?
Som David påpekar, du kanske kan få hjälp att fixa till inställningen på cykeln så slipper du medicin?
Får man
Quote from Funbeat user on 15 July 2011, 22:12"Får man ont vid löpning för att man inte är tränad för distansen borde man väl träna istället?"
Det beror på om man vill ha en bra tid, eller bara vill må bra.
"Får man ont vid löpning för att man inte är tränad för distansen borde man väl träna istället?"
Det beror på om man vill ha en bra tid, eller bara vill må bra.
Quote from Funbeat user on 15 July 2011, 23:04Eller vill bli skadad
Eller vill bli skadad
Quote from Funbeat user on 15 July 2011, 23:10Ingen vill bli skadad, men risken finns alltid.
Ingen vill bli skadad, men risken finns alltid.
Quote from Funbeat user on 16 July 2011, 00:11Att planmässigt ta smärtstillande efter x km för att orka fortsätta känns helt fel för mig. Om det har skett en olycka må det vara hänt även om det är dumt hälsomässigt sett.
Att planmässigt ta smärtstillande efter x km för att orka fortsätta känns helt fel för mig. Om det har skett en olycka må det vara hänt även om det är dumt hälsomässigt sett.
Quote from Catharina Brattlin on 16 July 2011, 00:19Personligen tycker jag att det är rätt tramsigt att efter flera marathonlopp ens fundera över om man ska ta alvedon för ett SKAVSÅR!
Släng på Compeed där Du vet att det brukar skava, bit ihop och sluta känna efter, så är Du i hamn. Smärta är övergående!
Personligen tycker jag att det är rätt tramsigt att efter flera marathonlopp ens fundera över om man ska ta alvedon för ett SKAVSÅR!
Släng på Compeed där Du vet att det brukar skava, bit ihop och sluta känna efter, så är Du i hamn. Smärta är övergående!
Quote from Funbeat user on 16 July 2011, 07:49Smärta är en högre form av njutning. 😉
( Rune Larsson )
Smärta är en högre form av njutning. 😉
( Rune Larsson )
Quote from Elias Engqvist on 16 July 2011, 20:56Pain is temporary - Glory is forever!
Pain is temporary - Glory is forever!
Quote from Funbeat user on 17 July 2011, 11:26@K-G: har länge undrat var det uttrycket kommer ifrån. Använder det ofta efter självförsvarsträningar och marscher i kronans underbara kängor 🙂
@Christer: I marsch med kronans kängor har det blivit en annan variant som jag hört någonstans. Pain is temp
@K-G: har länge undrat var det uttrycket kommer ifrån. Använder det ofta efter självförsvarsträningar och marscher i kronans underbara kängor 🙂
@Christer: I marsch med kronans kängor har det blivit en annan variant som jag hört någonstans. Pain is temp
Quote from Funbeat user on 18 July 2011, 15:09Xylocainsalva (receptfritt på apoteket) funkar lokalbedövande på skavsår. Men det kanske också är fusk? Tejp och plåster i förebyggande syfte är också bra.
Kan väl t o m finnas en poäng med att medicinera mot icke-träningsrelaterad smärta i syfte att kunn
Xylocainsalva (receptfritt på apoteket) funkar lokalbedövande på skavsår. Men det kanske också är fusk? Tejp och plåster i förebyggande syfte är också bra.
Kan väl t o m finnas en poäng med att medicinera mot icke-träningsrelaterad smärta i syfte att kunn