Quote from Funbeat user on 11 October 2010, 20:24Jag har verkligen ingen aning. Vare sig om kadens/stegisättningar eller andning. Kan jag överhuvudtaget springa? 😀
Jag har verkligen ingen aning. Vare sig om kadens/stegisättningar eller andning. Kan jag överhuvudtaget springa? 😀
Quote from Funbeat user on 11 October 2010, 20:26Om du kan ändra din andningsfrekvens, springer du inte för långsamt då?
Om du kan ändra din andningsfrekvens, springer du inte för långsamt då?
Quote from Funbeat user on 11 October 2010, 20:29Alternativt för fort för då kan man börja hyperventilera.
Alternativt för fort för då kan man börja hyperventilera.
Quote from Funbeat user on 11 October 2010, 20:292 steg in, 2 steg ut till och med tröskelfart, därefter 1/2 (eller är det 2/1?). 190-195 steg per minut.
2 steg in, 2 steg ut till och med tröskelfart, därefter 1/2 (eller är det 2/1?). 190-195 steg per minut.
Quote from Funbeat user on 11 October 2010, 20:31Som Fredrik hade jag lite problem med håll för ett par år sedan. och sedan räknar jag ju det mesta, så varför inte andetag? Hade gärna varit toalt ovetandes (läs: oräknandes).
Mikael: jo, jag testade under löprundan, men det blv konstigt. antingen för fl
Som Fredrik hade jag lite problem med håll för ett par år sedan. och sedan räknar jag ju det mesta, så varför inte andetag? Hade gärna varit toalt ovetandes (läs: oräknandes).
Mikael: jo, jag testade under löprundan, men det blv konstigt. antingen för fl
Quote from Funbeat user on 11 October 2010, 20:33Jag tror att det är fel att anpassa andningen efter stegfrekvensen. Det måste vara bättre att anpassa den efter ansträngningen i stället.
Jag tror att det är fel att anpassa andningen efter stegfrekvensen. Det måste vara bättre att anpassa den efter ansträngningen i stället.
Quote from Funbeat user on 11 October 2010, 20:35Det är nog det jag gör för min del, men stegfrekvensen är ganska konstant. Det är huvudsakligen steglängden som varierar, och lite andra faktorer som upp- och nerför.
Det är nog det jag gör för min del, men stegfrekvensen är ganska konstant. Det är huvudsakligen steglängden som varierar, och lite andra faktorer som upp- och nerför.
Quote from Funbeat user on 11 October 2010, 20:36Det finns trevliga böcker i ämnet andningsteknik.
Det finns trevliga böcker i ämnet andningsteknik.
Quote from Funbeat user on 11 October 2010, 20:38http://profylax-akademin.se/files/profylaxkurs.html
Quote from Funbeat user on 11 October 2010, 20:39Inga bilder på Den lede Fi, Gudrun?
Inga bilder på Den lede Fi, Gudrun?