Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelAng cykel och benträning
You need to log in to create posts and topics.

O fy f.n vilken kille!

Äh, hade jag haft lyftardojjor med träklack hade jag också fixat det där..

Har inte läst folks svar ovan så det kanske kommer lite upprepning här. Bra övningar inkluderar:

UTFALL. Vanliga med skivstång eller "omvända" utfall i Smith-maskin där en benet förs bakåt. Gör ca 15-20 repst, 2-3 set. Kör ett ben i taget istället för at

Utfall - jag föredrar att köra dessa gående framåt med en 20kg i famnen. Det är skonsammare för ryggen och blir en mycket naturligare rörelse än att trycka rakt upp.

En annan bra övning är knäböj med en sån där stor boll. Ställ dig mot en vägg med bollen

Ännu naturligare blir utfallen om man har en 20 kilos hantel i varje hand.

Per Elmsäter!! är utfall samma som knäböj men istäälet har man en hantel i varje hand istället stång på axeln??
Börje Lindh jag förstår inte riktigt hur du menar med att gå framåt på utfallet??

//Daniel

Per Elmsäter!! är utfall samma som knäböj men istäälet har man en hantel i varje hand istället stång på axeln??
Börje Lindh jag förstår inte hur du mena med att gå framåt på utfallet??

Mvh//Daniel

Nope, knäböj är knäböj. Utfall är utfall.

Knäböj

Utfall

Kan utföras med hantlar om man har lust för det.

Daniel,

det är lättare att visa än att förklara, men...

Ta ett riktigt långt steg framåt och sjunk ner så att det bakre knät nästan nuddar golvet, sedan ett långt steg framåt med den andra foten och så vidare. Sakta och kontrollerat ner, mer explosivt u

Var det ungefär som på videon ovan?