Quote from Funbeat user on 8 February 2011, 16:54Jag springer ungefär lika mycket som dig, men jag väger 130kg och har inga problem med mina knä. Jag kör mycket yogaliknande stretching, enbensknäböj och kettlebell vilket jag tror är anledningen till min avsaknad av knäproblem.
Kör hårt
Jag springer ungefär lika mycket som dig, men jag väger 130kg och har inga problem med mina knä. Jag kör mycket yogaliknande stretching, enbensknäböj och kettlebell vilket jag tror är anledningen till min avsaknad av knäproblem.
Kör hårt
Quote from Funbeat user on 8 February 2011, 17:54Jag hade samma besvär med ömmande löpknän tills jag provade ändra min löpteknik till den sk POSE-tekniken, "barfotateknik", eller en hemmavariant av den. Köpte mig ett par VFF fivefingers i samband och sedan dess har besvären försvunnit helt. Gå in på gru
Jag hade samma besvär med ömmande löpknän tills jag provade ändra min löpteknik till den sk POSE-tekniken, "barfotateknik", eller en hemmavariant av den. Köpte mig ett par VFF fivefingers i samband och sedan dess har besvären försvunnit helt. Gå in på gru
Quote from Funbeat user on 9 February 2011, 11:05Förtydligande; gruppen Barfotalöpning handlar i lika hög grad om minimalistisk löpning. Röda tråden är löpteknik där
Förtydligande; gruppen Barfotalöpning handlar i lika hög grad om minimalistisk löpning. Röda tråden är löpteknik där
Quote from Funbeat user on 9 February 2011, 13:12bra diskussion - jag har ockås haft knä känningar, under sthlms mara förra året efter dryga 28 km vänstra knät -kändes men några voltaren till och jag var in i mål.
ligger i träning för maran igen och vill undvika voltaren lösning i den mån det går....löp
bra diskussion - jag har ockås haft knä känningar, under sthlms mara förra året efter dryga 28 km vänstra knät -kändes men några voltaren till och jag var in i mål.
ligger i träning för maran igen och vill undvika voltaren lösning i den mån det går....löp
Quote from Funbeat user on 9 February 2011, 21:30Jag tränade karate under några år och fick enorma knäproblem. Så länge jag var varm var det helt OK, men dagen efter (träning då alltså) så gjorde det mördande ont att gå upp och ner för trappor m m. Sedan började jag köra benspark (borde naturligtvis het
Jag tränade karate under några år och fick enorma knäproblem. Så länge jag var varm var det helt OK, men dagen efter (träning då alltså) så gjorde det mördande ont att gå upp och ner för trappor m m. Sedan började jag köra benspark (borde naturligtvis het
Quote from Funbeat user on 10 February 2011, 13:45tack för ett annorlunda tips Björn.
tack för ett annorlunda tips Björn.
Quote from Funbeat user on 10 February 2011, 15:29Hej där ! Har också haft problem med knän fast det kom efter ca ett år. Gick hos en napprapat som kom fram till att det inte var några problem med mina knän men rekomenderade mig att ta med mina skor till ett löplabb å springa på ett löpband, vilket jag g
Hej där ! Har också haft problem med knän fast det kom efter ca ett år. Gick hos en napprapat som kom fram till att det inte var några problem med mina knän men rekomenderade mig att ta med mina skor till ett löplabb å springa på ett löpband, vilket jag g
Quote from Funbeat user on 10 February 2011, 15:58Jag hade ganska mycket problem med knäont när jag spelade fotboll, men fick en bra stretchövning (mot sk löparknä) av en sjukgymnast som gjorde att problemen försvann. Nu springer jag tre gånger i veckan och avslutar alltid rundan med att bland annat köra
Jag hade ganska mycket problem med knäont när jag spelade fotboll, men fick en bra stretchövning (mot sk löparknä) av en sjukgymnast som gjorde att problemen försvann. Nu springer jag tre gånger i veckan och avslutar alltid rundan med att bland annat köra
Quote from Funbeat user on 10 February 2011, 17:34Utfallssteg har gjort underverk för mig. Knäna protesterar inte alls längre. Varken under löprundan eller efter. Dessutom har övningen haft väldigt positiv inverkan på förmågan att njuta av långa dagar av utförsåkning 🙂
Utfallssteg har gjort underverk för mig. Knäna protesterar inte alls längre. Varken under löprundan eller efter. Dessutom har övningen haft väldigt positiv inverkan på förmågan att njuta av långa dagar av utförsåkning 🙂
Quote from Funbeat user on 10 February 2011, 17:47Man ser är rödtråd genom tråden 😉 Skadeförebyggande styrketräning fungerar!
Man ser är rödtråd genom tråden 😉 Skadeförebyggande styrketräning fungerar!