Quote from Funbeat user on 13 January 2010, 20:38Nu hänger jag ju dåligt med har sagts ( inte här ) , men måste säga
att 1952 började löpandet för min del och ordet bål har aldrig kommit upp.OK - dryckesbål och eldbål, men inte kroppens bål.
Gick i skolan i 19 år så jag vet vagt vad kroppens bål är f
Nu hänger jag ju dåligt med har sagts ( inte här ) , men måste säga
att 1952 började löpandet för min del och ordet bål har aldrig kommit upp.
OK - dryckesbål och eldbål, men inte kroppens bål.
Gick i skolan i 19 år så jag vet vagt vad kroppens bål är f
Quote from Catharina Brattlin on 13 January 2010, 20:41Ah, vi kan lika gärna kalla det torsoträning. Eller torsostabilitet.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Torso
😉
Ah, vi kan lika gärna kalla det torsoträning. Eller torsostabilitet.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Torso
😉
Quote from Funbeat user on 13 January 2010, 22:02Snälla Sylvia.
Inte ytterligare ett nytt ord. (#)Man kan springa till häftig musik och dansa fram så att ändan får sitt. 😉
På asfalt.Mil efter mil.
Har man då även komiska inslag i öronen så kan man öva upp skrattmusklerna.Ett tt humör är minst lik
Snälla Sylvia.
Inte ytterligare ett nytt ord. (#)
Man kan springa till häftig musik och dansa fram så att ändan får sitt. 😉
På asfalt.
Mil efter mil.
Har man då även komiska inslag i öronen så kan man öva upp skrattmusklerna.
Ett tt humör är minst lik
Quote from Funbeat user on 13 January 2010, 22:24Det finns många som menar att de som springer mycket obanat behöver inte nån specifik, separat bålträning. Orienterare lär ha de tuffaste coremusklerna av alla. Jag svär själv på att jag aldrig haft så starka magmuskler som i somras/våras då jag mest spra
Det finns många som menar att de som springer mycket obanat behöver inte nån specifik, separat bålträning. Orienterare lär ha de tuffaste coremusklerna av alla. Jag svär själv på att jag aldrig haft så starka magmuskler som i somras/våras då jag mest spra
Quote from Funbeat user on 13 January 2010, 22:31Jag inbillar mig att den coreträning jag regelbundet utför i gymmet gynnar min löpekonomi och därmed också min förmåga att springa längre och uthålligare.
Det känns också som jag tappar i balans och blir flaxigare om jag gör uppehåll i styrketräningen (
Jag inbillar mig att den coreträning jag regelbundet utför i gymmet gynnar min löpekonomi och därmed också min förmåga att springa längre och uthålligare.
Det känns också som jag tappar i balans och blir flaxigare om jag gör uppehåll i styrketräningen (
Quote from Catharina Brattlin on 13 January 2010, 22:41Jag håller med Dig Fredrika. Självklart har orienterare (eller borde iaf ha) en kalasstark core. Se bara hur de "gör" i skogen: kryper under och knuffar bort grenar, springklättrar över stock o sten och skuttar över bäckar. De rör hela kroppen hela tiden!
Jag håller med Dig Fredrika. Självklart har orienterare (eller borde iaf ha) en kalasstark core. Se bara hur de "gör" i skogen: kryper under och knuffar bort grenar, springklättrar över stock o sten och skuttar över bäckar. De rör hela kroppen hela tiden!
Quote from Funbeat user on 13 January 2010, 23:26Vad skriver ni?
Ni pratar om att man skall vara allsidig.
Givetvis.Vi som sprungit över under snett trångt rivit oss blodiga hoppat över stock och sten och sedan klivit ut på asfalt och känt annat positivt vi är nog samtliga både och + mycket annat.
Mi
Vad skriver ni?
Ni pratar om att man skall vara allsidig.
Givetvis.
Vi som sprungit över under snett trångt rivit oss blodiga hoppat över stock och sten och sedan klivit ut på asfalt och känt annat positivt vi är nog samtliga både och + mycket annat.
Mi
Quote from Funbeat user on 14 January 2010, 07:33Jag har börjat köra lite lätt bålstyrka, främst för att förebygga framtida problem med ryggverk. Nu sitter man ju på kontoret stora delar av tiden så det känns som en bra ide att ha lite rygg/mag-muskler som bär upp, man vet ju att många kontors-nissar få
Jag har börjat köra lite lätt bålstyrka, främst för att förebygga framtida problem med ryggverk. Nu sitter man ju på kontoret stora delar av tiden så det känns som en bra ide att ha lite rygg/mag-muskler som bär upp, man vet ju att många kontors-nissar få
Quote from Funbeat user on 14 January 2010, 08:35Det var en underbar tråd du skapade Henrik L! Med d entusiasm försökte jag slakta en helig FB-kossa igår och jag lever än, inga brevbomber i PM-lådan, bara en massa kloka svar.
Framåt våren kommer jag definitivt börja köra vissa långpass på Ölands alvars
Det var en underbar tråd du skapade Henrik L! Med d entusiasm försökte jag slakta en helig FB-kossa igår och jag lever än, inga brevbomber i PM-lådan, bara en massa kloka svar.
Framåt våren kommer jag definitivt börja köra vissa långpass på Ölands alvars
Quote from Funbeat user on 14 January 2010, 18:41Efter i princip varje löpnings/streak-dag så kör jag med den där underliga plastapparaten på trappen hemma. Magen minskar och även armarna får en mindre duvning. Kul avrundning på sista passet å ref min "spegel, spegel på väggen där" så ger den ett visst
Efter i princip varje löpnings/streak-dag så kör jag med den där underliga plastapparaten på trappen hemma. Magen minskar och även armarna får en mindre duvning. Kul avrundning på sista passet å ref min "spegel, spegel på väggen där" så ger den ett visst