Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAngående underlag
You need to log in to create posts and topics.

Mitt sista ifrågasättande för idag kommer levererat här och är en följdfråga till vår kära Annica, eftersom ditt förra svar var väldigt bra, vilket i sin tur tarvar en ännu knivigare föjldfråga:

Datorspelande, TV-tittande & stillasittande på jobbet degen

Jo K-G, får väl testa på lite, det märks nog vad som passar så småninm 🙂 ..

Mjo, jag håller med Manne. Bara att jag tycker att det är lite fånigt egentligen 😀 ...

Frågan är egentligen om det kan finnas några baksidor med styrketräning i kontext med l

Nu är jag på hugget.
Det är jag ju aldrig. :@

Förbjud styrketräning i maskiner för löpare. (t-)

Har ni inte snö där ni bor?
Ut och snöpulsa. 😀 😀
Då får ni starkare löpmuskulatur.

Leriga vårstigar kommer som ett brev på posten. (t+)

Det finns året r

Anna, jag tränar bålen för att det ingår i min träning. Har ju varit gymmare decenniet längre än löpare. 😉

Jag tror inte att nån märker att försvagad muskelkorsett hindrar denne i löpningen. Förräns olika muskulära oegentligheter börjar uppstå. Tydligen

Anders, vi är alla människor med ungefär samma livsstil och förutsättningar så väl genetiskt som kulturellt så varför skulle vi då inte också lida av ungefär samma brister?

Håller f ö med Sylvia 🙂

Annica, både miljömässigt och genetiskt sett är vi också olika, jag råkar tillhöra vad-klubben & lilltå-klubben. Förutsatt att inte svaghet i bålen visar sig som dessa problem. Då byter jag raskt till bål-klubben trots mina vad & tåproblem. Men eftersom a

Anders, hur vet Du att Dina vadproblem INTE beror på svag bål? 😉

Som jag nämnde lite ovanför, så är ju kroppshållningen avhängd styrkan i bålen. En taskig hållning torde leda till en inte alltför optimal teknik när Du springer. Vilket (kanske?) kan leda

Sylvia, du tog orden ur mun på mig 🙂

🙂

(Utan att skryta) pga. plankan i mag-, sid- & ryggläge samt att jag skulle kunna hänga längre tid i pik än de flesta 20-åringar om det inte vore för att lårens översidor får sendrag av statisk belastning. -Ej bål hos mig.

Jag kan sträcka mig till att bål