Quote from Funbeat user on 13 January 2010, 13:00Absolut en poäng Sylvia, om du nu begränsas av dina svaga bålmuskler. Gör alla som springer utan att träna dem specifikt det eller är det kanske som Anders föreslår, att vi har olika svaga punkter och det är ganska individuellt vilka vi tjänar mest på att
Absolut en poäng Sylvia, om du nu begränsas av dina svaga bålmuskler. Gör alla som springer utan att träna dem specifikt det eller är det kanske som Anders föreslår, att vi har olika svaga punkter och det är ganska individuellt vilka vi tjänar mest på att
Quote from Funbeat user on 13 January 2010, 13:08Allt stillasittande, på jobbet och hemma, är så tt som en garanti för att majoriteten av alla *har* svaga bålmuskler. Några har säkert aktiva jobb och en aktiv fritid, undantag finns alltid, men det är inte undantagen jag tänker på nu utan den breda massa
Allt stillasittande, på jobbet och hemma, är så tt som en garanti för att majoriteten av alla *har* svaga bålmuskler. Några har säkert aktiva jobb och en aktiv fritid, undantag finns alltid, men det är inte undantagen jag tänker på nu utan den breda massa
Quote from Funbeat user on 13 January 2010, 14:01Det var en gång för mycket länge sedan då inga böcker fanns vad gäller de små detaljerna i kroppen som numera fixas så fantastiskt bra i nån maskin inomhus. 😉
Då minsann var tipset - ut och spring i så obanad terräng som möjligt.
Varför? Det ansågs då p
Det var en gång för mycket länge sedan då inga böcker fanns vad gäller de små detaljerna i kroppen som numera fixas så fantastiskt bra i nån maskin inomhus. 😉
Då minsann var tipset - ut och spring i så obanad terräng som möjligt.
Varför? Det ansågs då p
Quote from Funbeat user on 13 January 2010, 14:16Delar K-G:s syn och tänkte därför blanda in mer obanat denna säsong, t.ex. Alvaret. Bra för vaderna & kanske också för bålen :@ eller tvärtom 😉
-Oooops, nu blev jag plötsligt väldigt mkt OT (on topic)
Delar K-G:s syn och tänkte därför blanda in mer obanat denna säsong, t.ex. Alvaret. Bra för vaderna & kanske också för bålen :@ eller tvärtom 😉
-Oooops, nu blev jag plötsligt väldigt mkt OT (on topic)
Quote from Jonny Persson on 13 January 2010, 14:16K-G: Du har ruskigt rätt i att det är riktigt bra att springa i obanad terräng. Då aktiveras väldigt många stödmuskler.
K-G: Du har ruskigt rätt i att det är riktigt bra att springa i obanad terräng. Då aktiveras väldigt många stödmuskler.
Quote from Funbeat user on 13 January 2010, 15:15Dock har vi utvecklats en del sedan 1300 talet eller har vi tagit upp där de gamla grekiska olympierna slutade?
Har nån sett en otränad grek målad på en kruka?
Ibland får man nytta av sitt historiekunnande även på ett träningsforum!"Ordet gymnastik hä
Dock har vi utvecklats en del sedan 1300 talet eller har vi tagit upp där de gamla grekiska olympierna slutade?
Har nån sett en otränad grek målad på en kruka?
Ibland får man nytta av sitt historiekunnande även på ett träningsforum!
"Ordet gymnastik hä
Quote from Funbeat user on 13 January 2010, 15:20Hade de ävenledes maskiner. 😉
Hade de ävenledes maskiner. 😉
Quote from Funbeat user on 13 January 2010, 15:24Hehe nope!
Men väl lösa vikter!Däremot minns jag att jag sett en "krukbild" var en olympier står med armarna över två parallella stänger och är inte det bålträning så vet jag inte.
Dock kan just det minnet härstamma från Asterix...;)
Hehe nope!
Men väl lösa vikter!
Däremot minns jag att jag sett en "krukbild" var en olympier står med armarna över två parallella stänger och är inte det bålträning så vet jag inte.
Dock kan just det minnet härstamma från Asterix...;)
Quote from Funbeat user on 13 January 2010, 15:29Kanske jag föddes med samma egenskap som Obelix. (t+)
Han får ju dock aldrig smaka dunderdrycken.Det är inte nån som har receptet? 😉
Kanske jag föddes med samma egenskap som Obelix. (t+)
Han får ju dock aldrig smaka dunderdrycken.
Det är inte nån som har receptet? 😉
Quote from Funbeat user on 13 January 2010, 15:30Manne, du verkar kunnig om antiken. Stämmer det att
"Hippocrates förklarade principen bakom styrketräning när han skrev "det som används utvecklas och det som inte används förtvinar". Gradvis motståndsträning kan dateras åtminstone så långt tillbaka som t
Manne, du verkar kunnig om antiken. Stämmer det att
"Hippocrates förklarade principen bakom styrketräning när han skrev "det som används utvecklas och det som inte används förtvinar". Gradvis motståndsträning kan dateras åtminstone så långt tillbaka som t