Quote from Funbeat user on 4 May 2011, 08:25Jessica: Ja det är de. Å andra sidan är kostnaden för hjärtinfarkter, blodtrycksförhöjningar, övervikt och typ2 diabetes så mycket högre att det inte lönar sig att införa hjälmtvång eftersom hjälmtvånget minskar cyklandet och då får vi fler av ovannämnde
Jessica: Ja det är de. Å andra sidan är kostnaden för hjärtinfarkter, blodtrycksförhöjningar, övervikt och typ2 diabetes så mycket högre att det inte lönar sig att införa hjälmtvång eftersom hjälmtvånget minskar cyklandet och då får vi fler av ovannämnde
Quote from Rasmus Olsson on 4 May 2011, 08:29Cykelfrämjandet är emot en allmän hjälmlag (om de nu inte bytt åsikt) för de hävdar att då kommer färre att cykla, vilket får färre att motionera och hålla sig friska. De tror bestämt att sjukvårdskostnaderna för ocyklande svenskar kommer vara högre än sk
Cykelfrämjandet är emot en allmän hjälmlag (om de nu inte bytt åsikt) för de hävdar att då kommer färre att cykla, vilket får färre att motionera och hålla sig friska. De tror bestämt att sjukvårdskostnaderna för ocyklande svenskar kommer vara högre än sk
Quote from Lena O on 4 May 2011, 09:14Dito Bruse
Dito Bruse
Quote from Funbeat user on 4 May 2011, 11:40För att vidga perspektiven lite har jag några frågor som ni initierade kanske har svar på:
Hur många % av befolkningen cyklar regelbundet i dag - utan hjälmlag?
Hur många % av de som cyklar regelbundet bär frivillgt hjälm när de cyklar?
Hur många % av de
För att vidga perspektiven lite har jag några frågor som ni initierade kanske har svar på:
Hur många % av befolkningen cyklar regelbundet i dag - utan hjälmlag?
Hur många % av de som cyklar regelbundet bär frivillgt hjälm när de cyklar?
Hur många % av de
Quote from Funbeat user on 4 May 2011, 11:48Tror ni verkligen på det?
Tror ni verkligen på det?
Quote from Funbeat user on 4 May 2011, 12:42Vad har pengar med det här att göra?
Lagar ska vi ha för att skydda varandra från varandra. Endast "omyndiga" ska med tvång skyddas från sig själva.
Jag vill nästan påstå att den som inte ges rätt att själv avgöra om den ska bära cykelhjälm eller ej bör h
Vad har pengar med det här att göra?
Lagar ska vi ha för att skydda varandra från varandra. Endast "omyndiga" ska med tvång skyddas från sig själva.
Jag vill nästan påstå att den som inte ges rätt att själv avgöra om den ska bära cykelhjälm eller ej bör h
Quote from Funbeat user on 4 May 2011, 12:56Bilbälte? Hjälm vid MC/mopedåkning?
Bilbälte? Hjälm vid MC/mopedåkning?
Quote from Funbeat user on 4 May 2011, 12:58Nu minns jag inte exakt hur det var med barnen och jag orkar inte leta upp datat igen just nu.
Det handlade dels om det du skriver, men också att de helt enkelt var mer benägna att slå skallen i backen när de föll om jag inte minns fel.
Nu minns jag inte exakt hur det var med barnen och jag orkar inte leta upp datat igen just nu.
Det handlade dels om det du skriver, men också att de helt enkelt var mer benägna att slå skallen i backen när de föll om jag inte minns fel.
Quote from Funbeat user on 4 May 2011, 13:05http://www.youtube.com/watch?v=H0jNxgkNwcw
Quote from Rasmus Olsson on 4 May 2011, 13:07Fredrik, om det vore så att du själv stod för dina sjukvårdskostnader vid en olycka, så får du självklart göra som du vill.
Men eftersom vi är med via vår skattesedel och betalar dina sjukvårdskostnader så vill vi gärna ha ett ord med laget hur du skydda
Fredrik, om det vore så att du själv stod för dina sjukvårdskostnader vid en olycka, så får du självklart göra som du vill.
Men eftersom vi är med via vår skattesedel och betalar dina sjukvårdskostnader så vill vi gärna ha ett ord med laget hur du skydda