Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelAnledningar till att inte införa …
You need to log in to create posts and topics.

Fredrik N: Tycker att du glömde min fråga ovan ang t ex bilbälte. Det finns många exempel på regler i samhället som inte är till bara för att skydda andra utan också skydda individen själv.

Raymond,
Nä, jag glömde det inte utan förstod inte frågan. Men jag håller med om att det finns en hel del av sådant i samhället men ser det inte som något argument för att utvidga den delen av regelsamlingen.

Det som ogillas kriminaliseras. Vilket är mo

Det bästa är väl att ge folk goda anledningar till att välja det bästa av 2 alternativ. T.ex. lägre olycksfallsförsäkring, cykelavdrag i deklarationen etc. om man cyklar med hjälm.

#Fredrik, om det vore så att du själv stod för dina sjukvårdskostnader vid en olycka, så får du självklart göra som du vill.

Men eftersom vi är med via vår skattesedel och betalar dina sjukvårdskostnader så vill vi gärna ha ett ord med laget hur du skydd

Observera, att jag förty min argumentation mot Fredrik, är emot en allmän hjälmlag. Fredrik och jag har bara olika argument mot.

Drar dom inte igen, finns ovan att läsa för den som orkar.

K.B. Ja var drar vi gränsen? Vi har dragit gränsen vid bilbälte,

Känner mig aningen osäker här men är det verkligen ekonomiska argument som ligger bakom att det är olagligt att mörda?
Rent ekonomiskt borde det väl vara tvärtom....bra att mörda sådana som inte när mer än de tär?

Bruses argument går i kränkthetens anda

Vänta nu, det var väl jag som frågade vart man ska dra gränsen?
Min fråga uppkom efter detta inlägg.

# om det vore så att du själv stod för dina sjukvårdskostnader vid en olycka, så får du självklart göra som du vill.

Men eftersom vi är med via vår skat

Det här verkar vara ett känsligt ämne. Lika infekterat som när det handlar om att begränsa bilisternas framfart.

Intolerans bör motarbetas och en gnutta upplysning leder förhoppningsvis mot ljusare tider.

Jag tror jag förstår vad du menar Fredrik. Jag skulle till och med kunna hålla med dig om vårt sjukförsäkringssystem såg helt annorlunda ut, vilket jag antar att du önskar.

Om sjukförsäkringssytemer borde vara annorlunda eller inte är betydligt mer komp