Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAnmälan till lopp och avanmälan
You need to log in to create posts and topics.

Vi lever i en förunderlig tid. Bara genom att fingra lite på en liten pryl(mobilen) så kan vi boka resor, avboka resor, fixa bankärenden, boka biobiljetter bla, bla, bla...

Vi kan anmäla oss till fantastiska motionslopp! Men hur många av dessa kan man av

Instämmer helt!

Administrationen kring de stora loppen känns i många avseenden väldigt 80-tal. Bra tankar och synpunkter!

I agree!

Det är sjukt och skapar en hysteri som gör att många anmäler sig utan att ens vara säkra på att de kommer genomföra loppet!

Jag drar mig personlig mer och mer åt att hålla mig undan "stora masshysteriska" lopp, hitta de små guldkornen istället

Arrangören behöver pengarna innan för att betala sina utgfiter och för att inte riskera att gå back om vädret blir väldigt dåligt.

Om man kan avanmäla sig (och få pengarna tillbaka) så är en föranmälan inte så mycket värd för arrangören.

Jag är helt säker på att loppen inte är dimensionerade för att varenda kotte som anmäler sig faktiskt kommer dyka upp. Så gott som alla lopp räknar nog kallt med ett bortfall på en viss %.

Exakt hur många som brukar dyka upp vet jag inte men ta exempelv

Man är inte tvingad att anmäla sig.

Föredrar hellre en utökad möjlighet att överlåta sin plats.

Risken för ekonomisk förlust vid skada - så man inte kan ställa upp - kan begränsas med försäkring.

ja att man måste anmäla sig långt i förväg är väl inte det stora problemet utan snarare att man inte kan göra namnändring

här borde ju arrangörerna också se en möjlighet till lite extra förtjänst också
om e mot en avgift på säg 100 kr gör det möjligt att

Jag tycker att det ska kosta lite att avanmäla sig(alla ändringar kräver viss form av administration, jag tycker även att man inte ska anmäla sig om man inte har för avsikt att springa utan anmäler sig för att man ska ha en plats utifall att) och man måst