Quote from Funbeat user on 24 August 2012, 09:06"Jag tycker det borde vara självklart att kunna avanmäla sig till ett lopp fram till samma dag som loppet går."
Läs hela tråden?
"Jag tycker det borde vara självklart att kunna avanmäla sig till ett lopp fram till samma dag som loppet går."
Läs hela tråden?
Quote from Funbeat user on 24 August 2012, 09:13Ja, det går väl alltid.
Ja, det går väl alltid.
Quote from Funbeat user on 24 August 2012, 09:41Allt är Svart eller Vitt på Funbeat!
Ändrar man på en faktor så får det ofta en ny effekt.
Idag får Arr in ~20% extra. Minskar intäkter = nerskärningar/besparningar
Om det blir lättare att hoppa => Fler kommer att chansanmäla sig. Fullt snabbare.
Vilka
Allt är Svart eller Vitt på Funbeat!
Ändrar man på en faktor så får det ofta en ny effekt.
Idag får Arr in ~20% extra. Minskar intäkter = nerskärningar/besparningar
Om det blir lättare att hoppa => Fler kommer att chansanmäla sig. Fullt snabbare.
Vilka
Quote from Funbeat user on 24 August 2012, 09:45Jag förstår inte att det skulle vara ett problem att avanmäla sin start. Dock lär man inte få tillbaka hela sin anmälningsavgift.
Jag förstår inte att det skulle vara ett problem att avanmäla sin start. Dock lär man inte få tillbaka hela sin anmälningsavgift.
Quote from Funbeat user on 24 August 2012, 14:44Jag tycker inte att man ska få tillbaka pengarna genom en avanmälan men varför kan inte dom stora loppen se det som en inkomst om dom tillåter namnändring för en hundring eller liknande. Då har dom fått en anm. avg. + en namnändring.
Jag tycker inte att man ska få tillbaka pengarna genom en avanmälan men varför kan inte dom stora loppen se det som en inkomst om dom tillåter namnändring för en hundring eller liknande. Då har dom fått en anm. avg. + en namnändring.
Quote from Funbeat user on 24 August 2012, 14:57Säg att det kostar 1000:-, och det finns plats för 10000 löpare. Arrangören bokar 13000 löpare (räknar kallt med avbokningar). Inkomst: 13 mill.
Säg att dom tillåter ombokning, så dom bara kan sälja 11000 platser. 2000 bokar om till en kostnad av 250:-.
Säg att det kostar 1000:-, och det finns plats för 10000 löpare. Arrangören bokar 13000 löpare (räknar kallt med avbokningar). Inkomst: 13 mill.
Säg att dom tillåter ombokning, så dom bara kan sälja 11000 platser. 2000 bokar om till en kostnad av 250:-.
Quote from Funbeat user on 24 August 2012, 15:02Ett system där det blir progressivt dyrare ju närmare startdatum man kommer kunde vara intressant.
Ett system där det blir progressivt dyrare ju närmare startdatum man kommer kunde vara intressant.
Quote from Funbeat user on 24 August 2012, 19:37Tyvärr får man ju säga att det är arrangörerna som har ett överläge. Och detta överläge är större ju populärare loppet är och svårare att komma med i. Ta New York Marathon. Ett lopp som kostar ca. 2500:- att anmäla sig till och görs ett halvår drygt innan
Tyvärr får man ju säga att det är arrangörerna som har ett överläge. Och detta överläge är större ju populärare loppet är och svårare att komma med i. Ta New York Marathon. Ett lopp som kostar ca. 2500:- att anmäla sig till och görs ett halvår drygt innan
Quote from Funbeat user on 24 August 2012, 19:45Det går att köpa försäkringar.
Det går att köpa försäkringar.
Quote from Funbeat user on 25 August 2012, 16:52De flesta stora loppen har väl lägre avgift om man anmäler sig tidigt?
De flesta stora loppen har väl lägre avgift om man anmäler sig tidigt?