Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAnmälan till lopp och avanmälan
You need to log in to create posts and topics.

Tävlingar & Motionslopp...
Avanmälan - ändra ej reglerna, pengar behövs till mer än vad gemene man tror från dag ett efter loppet oavsett stort eller litet, man måste ha en budget att utgå ifrån som inte ändras hela tiden.

Omregistrering av namn - Mer så

Avsaknad av konkurrens är ett alldeles utmärkt sätt att få fram produkter och tjänster som inte uppfyller marknadens behov och önskemål.

Arrangören nyttomaximerar narutligtvis från sin synvinkel. Om inte marknadskrafterna får tala så blir det nog inte nå

Det dräller av billiga lopp som ideella klubbar anordnar. Varför inte stötta dom istället?

(t+) David, det finns mängder av mindre arrangemang där man kan anmäla sig nästan fram till start.

Inget tvingar någon att anmäla sig till "de stora loppen". Och så länge som de blir fulltecknade och dagens "orättvisa" modell fungerar för arrangörerna så

Jag håller med ovanstående. Stötta alla små arrangemang som finns och ge den i att anmäla er till mastodontloppen så långt innan. Jag skulle också gärna vilja slippa anmäla mig väldigt långt i förväg om det inte är något jag verkligen vill göra. Men är de

Det finns alltid billiga platser sista veckan till alla lopp.
Dom har ingen laglig rätt att stoppa andrahandsförsäljning.

Är det värt 600 kr att se ditt namn i resultatlistan för Stockholm marathon?

Allas åsikter är viktiga åsikter. Jag blir glad att det finns fler än jag som ville tycka till i ämnet. Jag hoppas att man man kanske kan titta på vätternrundan och vasaloppet(eller hur går det att sälja sin plats där?) och se hur de gör när folk avanmäle

Men det finns säkert lopp på närmare håll än Tjabostan eller Lerdiket?

Det hade varit kul att se hur många som startade årets Sthlm Marthon om de kunnat avanmäla sig dagen innan när de såg väderprognosen...

Som flera påpekat - den stora grejen är egentligen det här med att överlåta plats och kunna namnändra. Varför vissa lopp har totalstopp för det när det funkar utmärkt i andra begriper jag inte. LL tillåter namnändring (inom samma klass) ända fram till täv