Quote from Guest on 5 September 2011, 10:46Märkliga saker händer ibland. I torsdags körde jag ett marafartspass. Sprang på en gång- och cykelbana och kom fram till en rondell. Skulle forsätta rakt fram och sprang ut på övergångsstället. Från höger kom en bil och han (ja, klart att det var en man!)
Märkliga saker händer ibland. I torsdags körde jag ett marafartspass. Sprang på en gång- och cykelbana och kom fram till en rondell. Skulle forsätta rakt fram och sprang ut på övergångsstället. Från höger kom en bil och han (ja, klart att det var en man!)
Quote from Funbeat user on 5 September 2011, 10:56Uj uj uj. Underhållande och skrämmande läsning.
Tack för att du delade med dig.
Uj uj uj. Underhållande och skrämmande läsning.
Tack för att du delade med dig.
Quote from Funbeat user on 5 September 2011, 11:13Är det bara jag som brukar anpassa hastigheten vid övergångsställen när jag springer? Inte förutsätter jag att trafiken skall kunna inse att det kommer en person kutande i 12km/h som snabbt skall över vägen.
Är det bara jag som brukar anpassa hastigheten vid övergångsställen när jag springer? Inte förutsätter jag att trafiken skall kunna inse att det kommer en person kutande i 12km/h som snabbt skall över vägen.
Quote from Funbeat user on 5 September 2011, 11:15Nu löper jag inte ofta i stadstrafik, men även jag anpassar hastigheten om jag (mot förmodan) skulle komma springande mot ett övergångsställe. För mig är det lite samma princip som att man lär barn att inte rusa ut över gatan, utan att stanna och se sig f
Nu löper jag inte ofta i stadstrafik, men även jag anpassar hastigheten om jag (mot förmodan) skulle komma springande mot ett övergångsställe. För mig är det lite samma princip som att man lär barn att inte rusa ut över gatan, utan att stanna och se sig f
Quote from Funbeat user on 5 September 2011, 11:24Får nog hålla med om att kombon korta tights och kompressionsstrumpor förtjänar ett visst mått av skäll 😉
Får nog hålla med om att kombon korta tights och kompressionsstrumpor förtjänar ett visst mått av skäll 😉
Quote from Funbeat user on 5 September 2011, 11:26Visst anpassar jag hastigheten. Och förutsätter att andra också gör det. Han såg mig och borde stannat. Nu gasade han först rejält just för att han såg mig och inte ville stanna och fick sedan tvärnita. På ett övergångsställe. Ska inte han anpassaö hastig
Visst anpassar jag hastigheten. Och förutsätter att andra också gör det. Han såg mig och borde stannat. Nu gasade han först rejält just för att han såg mig och inte ville stanna och fick sedan tvärnita. På ett övergångsställe. Ska inte han anpassaö hastig
Quote from Funbeat user on 5 September 2011, 11:29Och tro det eller ej, men även i min oerhört höga marafart kan jag stanna tämligen omgående! 🙂
Nu var det inte vilka kompressionsstrumpor som helst utan ett par illgröna CEP. Han var förmodligen avundsjuk!
Och tro det eller ej, men även i min oerhört höga marafart kan jag stanna tämligen omgående! 🙂
Nu var det inte vilka kompressionsstrumpor som helst utan ett par illgröna CEP. Han var förmodligen avundsjuk!
Quote from Tini Kjellin on 5 September 2011, 11:35Hans, jag tycker ni båda var idioter. Visst, han borde hålla koll vid övergångsstället men även du borde visa hänsyn. Jag vet inte hur det såg ut vid övergångsstället men en löpare i 14-15km/h kommer väldigt fort fram och borde rimligtvis sänka tempot och
Hans, jag tycker ni båda var idioter. Visst, han borde hålla koll vid övergångsstället men även du borde visa hänsyn. Jag vet inte hur det såg ut vid övergångsstället men en löpare i 14-15km/h kommer väldigt fort fram och borde rimligtvis sänka tempot och
Quote from Funbeat user on 5 September 2011, 11:36"Väjningsplikt" tror jag det kallas, det han missade att han hade.
"Lagbrott" tror jag bestämt att det är att bryta mot "väjningsplikten".
Vissa får körkort i flingpaketet. Det är därför jag försöker undvika bilvägar så mycket det går.
"Väjningsplikt" tror jag det kallas, det han missade att han hade.
"Lagbrott" tror jag bestämt att det är att bryta mot "väjningsplikten".
Vissa får körkort i flingpaketet. Det är därför jag försöker undvika bilvägar så mycket det går.
Quote from Funbeat user on 5 September 2011, 11:42Självbevarelsedriften om inget annat gör att jag håller koll på fordon som är på väg att korsa min väg, övergångsställe, gröngubbe eller vad som helst, och jag försöker vara smidig, likafullt så är det ngt helt otroligt över att jaga någon på gc-vägarna m
Självbevarelsedriften om inget annat gör att jag håller koll på fordon som är på väg att korsa min väg, övergångsställe, gröngubbe eller vad som helst, och jag försöker vara smidig, likafullt så är det ngt helt otroligt över att jaga någon på gc-vägarna m