Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonAntalet längder i bassängen?
You need to log in to create posts and topics.

Nej, jag bara skämtade lite. Det borde vara effektivare att borsta tänderna på cykeln 😉

Men helt klart att det inte är bra med sportdryck på träningar. Undrar hur mycket man får bort av att ta en mun vatten efter. Jag har börjat köra med vatten och dextrosol/godis när jag cyklar, för jag inbillar mig att det skulle vara bättre för tänderna.

Så jäkla många IM kommer jag inte göra i det här livet att tänderna ska behöva vara rädda... 🙂 Men på träning är det nog bra att hålla sig till vatten för det mesta och nån gel då o då vid längre utflykter...

Men gelen är ju äcklig...
Jag älskar godis och det mesta annat som är sött, men gelen är faktiskt vidrig! Tala om syntetisk smak.
Jag körde ett tufft pass igår och hade köpt mig en Pollypåse som låg och väntade som belöning i bilen. Det gäller att veta va

Nu får jag säga som jag sa till mina barn då dom var yngre 🙂 "DU tycker gelen är vidrig" och sen spelar inte smaken så stor roll då det gäller ett högre mål tycker jag...

Dessutom finns det ju flera märken och många smaker...

Det är skillnad på gel och gel. En del är vidriga, men en del är uthärdliga. Personligen så föredrar jag dock Enervits Liquid.

Enervit har jag inte provat, men PowerBar Blackcurrant med koffein! Ouchi mama, den är så god att jag kan dra ett långpass bara för dess skull 🙂

Jag tycker tex maxims vanilj m koffein smakar som t-sprit men jag vet att den hjälpt mig förr så jag äter den ändå - det handlar ju om uthållighet inte gourmet-tävling!

Powerbars gels som är de enda ja testat, i många olika smaker, är helt okej! Sen att konsistensen är lite sådär, de e sånt man får leva med. Man ska ju inte dra i sig hela på en gång o sen inte kunna svälja. Lite i taget...mums! 🙂

Det är bara att gapa och svälja. Det är inte för smaken man äter gel.

Men enervitene liquid är den enklaste att svälja. Powerbaren är lite tjock och måste nästan tuggas på väg ner... 😉