Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonAntalet längder i bassängen?
You need to log in to create posts and topics.

Gillar man äggtoddy kan jag rekommendera Maxim gel. Den har också låg viskositet trots relativt hög koncentration kolhydrater. Den finns i 100 gram och är återförslutningsbar så den är rätt smidig att ha med på löpturen.

"Men enervitene liquid är den enklaste att svälja. Powerbaren är lite tjock och måste nästan tuggas på väg ner..."

Kanske olika mängd kcal i dem, låster som om liquid har mer vätska och alltså är mindre energität?

Men alla powerbar gels är ju inte lika tjocka! (säger hon som testat alla...;) ) Chokladen är tjockare, mer tuggig, men plain eller de andra är rinniga! Tro mig, jag lyckades slita av en från cykeln och få klegg över hela styret, klistrigt! Men gott (H)

Maxim är väldigt energität men ändå lättflytande. Det beror lite påkolhydratkoncentrationen, men också vilket slags kolhydrater man har. Maxim är ren glukos - vilket är mer lättflytande än Powerbar vid samma koncentration, eftersom PowerBar till största d

KArin: "Tro mig, jag lyckades slita av en från cykeln och få klegg över hela styret, klistrigt! Men gott"

Det garanterar ju maximal aeroposition iallafall, om du sen slickar i dig allt 🙂

Tycker man gel smakar äckligt så tar man den för tidigt. När man verkligen behöver den smakar den gott 🙂

Varför ta gel när man kan göra egna runekakor som smakar knäck.
Billigare och godare.
(V)

orka tugga (H)

*asg*

Gelen är tätt förpackad så man inte får munnen full med myror som man kan få när man haft sitt runekaksförråd placerat lätt tillgängligt vid växlingsplatsen...