Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningApropå värme
You need to log in to create posts and topics.

Fia-Lotta, om du har liten fettprocent, så har du antagligen både liten bakdel och litet fettlager i underhuden, och det sista skulle ge dig större förmåga att göra av med värmeöverskottet 😉

Precis som inte alla nordbor är blonda och blåögda så finns det givetvis en spridning i hur fettdepåerna lagrar sig på kroppen.
Men fett som är jamnt fördelat på kroppen skulle alltså öka tåligheten mot kyla och om det sitter mer punktvis förbättra förmåg

nu förstår tom jag kanske. Ett jämnt fettlager isolerar som en termos? Ja, jsg har lite isolering över hela kroppen.

Fia-Lotta, det är inget att "tro på". Jag har läst på i endokrinologiboken. 🙂

Faktum är att östrogenet och prolaktinet är den främsta aktören vid ansamling av fett kring rumpa, lår och nedre delen av magen, medans bl a kortisolet lägger fettet runt och

D? jag pluggade biologi p? nittio-talet fick vi h?ra om brunt fett som kan f?rbr?nna sig sj?lvt och d? generera v?rme. Finns mycket hos nyf?dda d?ggdjur. Detta g?r att "tr?na" genom att exponera sig kontinuerligt f?r lagom kyla. Eller s? kan man ta p? sig

Sylvia: Vad jag reagerade på är att jag är lite "allergisk" mot generaliseringar.

Det skulle alltså innebära att om man tränar bort en fet rumpa så är man mindre fertil? Och nu pratar jag inte om underviktiga personer - där vet jag också att man tappar f

Generalisering eller inte, men könshormonerna inverkar på hur vi lagrar fett. Vilket var och är det jag diskuterade. Inget annat! 🙂

"Det skulle alltså innebära att om man tränar bort en fet rumpa så är man mindre fertil?"

Ja, rubbade man östrogennivå

Men det har ju också visat sig att övervikt inte heller är bra, övervikt kan också minska fertiliteten.

Svårt att komma åt?

Nja det gällde visst även vid insemination 😉 annars kunde man kanske dra till med minskad lust/attraktion också, men smaken är ju olika.