Quote from Funbeat user on 21 August 2009, 14:39Fia-Lotta, om du har liten fettprocent, så har du antagligen både liten bakdel och litet fettlager i underhuden, och det sista skulle ge dig större förmåga att göra av med värmeöverskottet 😉
Fia-Lotta, om du har liten fettprocent, så har du antagligen både liten bakdel och litet fettlager i underhuden, och det sista skulle ge dig större förmåga att göra av med värmeöverskottet 😉
Quote from Funbeat user on 21 August 2009, 14:42Precis som inte alla nordbor är blonda och blåögda så finns det givetvis en spridning i hur fettdepåerna lagrar sig på kroppen.
Men fett som är jamnt fördelat på kroppen skulle alltså öka tåligheten mot kyla och om det sitter mer punktvis förbättra förmåg
Precis som inte alla nordbor är blonda och blåögda så finns det givetvis en spridning i hur fettdepåerna lagrar sig på kroppen.
Men fett som är jamnt fördelat på kroppen skulle alltså öka tåligheten mot kyla och om det sitter mer punktvis förbättra förmåg
Quote from Funbeat user on 21 August 2009, 15:30nu förstår tom jag kanske. Ett jämnt fettlager isolerar som en termos? Ja, jsg har lite isolering över hela kroppen.
nu förstår tom jag kanske. Ett jämnt fettlager isolerar som en termos? Ja, jsg har lite isolering över hela kroppen.
Quote from Catharina Brattlin on 21 August 2009, 15:52Fia-Lotta, det är inget att "tro på". Jag har läst på i endokrinologiboken. 🙂
Faktum är att östrogenet och prolaktinet är den främsta aktören vid ansamling av fett kring rumpa, lår och nedre delen av magen, medans bl a kortisolet lägger fettet runt och
Fia-Lotta, det är inget att "tro på". Jag har läst på i endokrinologiboken. 🙂
Faktum är att östrogenet och prolaktinet är den främsta aktören vid ansamling av fett kring rumpa, lår och nedre delen av magen, medans bl a kortisolet lägger fettet runt och
Quote from Funbeat user on 21 August 2009, 17:11D? jag pluggade biologi p? nittio-talet fick vi h?ra om brunt fett som kan f?rbr?nna sig sj?lvt och d? generera v?rme. Finns mycket hos nyf?dda d?ggdjur. Detta g?r att "tr?na" genom att exponera sig kontinuerligt f?r lagom kyla. Eller s? kan man ta p? sig
D? jag pluggade biologi p? nittio-talet fick vi h?ra om brunt fett som kan f?rbr?nna sig sj?lvt och d? generera v?rme. Finns mycket hos nyf?dda d?ggdjur. Detta g?r att "tr?na" genom att exponera sig kontinuerligt f?r lagom kyla. Eller s? kan man ta p? sig
Quote from Funbeat user on 21 August 2009, 17:45Sylvia: Vad jag reagerade på är att jag är lite "allergisk" mot generaliseringar.
Det skulle alltså innebära att om man tränar bort en fet rumpa så är man mindre fertil? Och nu pratar jag inte om underviktiga personer - där vet jag också att man tappar f
Sylvia: Vad jag reagerade på är att jag är lite "allergisk" mot generaliseringar.
Det skulle alltså innebära att om man tränar bort en fet rumpa så är man mindre fertil? Och nu pratar jag inte om underviktiga personer - där vet jag också att man tappar f
Quote from Catharina Brattlin on 21 August 2009, 18:02Generalisering eller inte, men könshormonerna inverkar på hur vi lagrar fett. Vilket var och är det jag diskuterade. Inget annat! 🙂
"Det skulle alltså innebära att om man tränar bort en fet rumpa så är man mindre fertil?"
Ja, rubbade man östrogennivå
Generalisering eller inte, men könshormonerna inverkar på hur vi lagrar fett. Vilket var och är det jag diskuterade. Inget annat! 🙂
"Det skulle alltså innebära att om man tränar bort en fet rumpa så är man mindre fertil?"
Ja, rubbade man östrogennivå
Quote from Funbeat user on 21 August 2009, 18:04Men det har ju också visat sig att övervikt inte heller är bra, övervikt kan också minska fertiliteten.
Men det har ju också visat sig att övervikt inte heller är bra, övervikt kan också minska fertiliteten.
Quote from Funbeat user on 21 August 2009, 18:06Svårt att komma åt?
Svårt att komma åt?
Quote from Funbeat user on 21 August 2009, 18:07Nja det gällde visst även vid insemination 😉 annars kunde man kanske dra till med minskad lust/attraktion också, men smaken är ju olika.
Nja det gällde visst även vid insemination 😉 annars kunde man kanske dra till med minskad lust/attraktion också, men smaken är ju olika.