Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningApropå värme
You need to log in to create posts and topics.

Om det är rena spekulationer du vill ha så kan jag ju tillägga att jag hoppas stenhårt på att jag ska vara en sån där som ÄLSKAR att springa när det är kallt. För kyla brukar inte bekomma mig så mycket förutom att jag har lite för lätt för att förfrysa mi

Fast nu upprepar jag mig lite från en annan tråd vilken det var:
Jag läste nyligen om fettet på kroppen att det sitter olika på olika folkgrupper.
På människor från kalla klimat sitter det företrädesvis ganska jämnt fördelat över hela kroppen för att hjäl

Spricker direkt - jag har en ytterst blygsam bakdel. 🙁

Intressant Lingis! 🙂

Jag, som trodde att fettdepåer, främst hos kvinnor, var hormonellt betingade, var de satt någonstans. Att de kvinnliga könshormonerna gjorde att fettet "samlade sig" på just rumpa, lår och nedre delen av magen för att säkerställa e

Ni har väl rätt båda två, både klimat och hormoner avgör var fettet sätter sig för någonstans. Säkert finns det fler faktorer, även om dessa två kanske är de huvudsakliga.

Om Sylvia har rätt så skulle jag vilja veta var man kan lämna in sitt intyg att de där fettdepåerna inte behövs då jag inte tänker skaffa barn? Onödigt skit för mig då ju... 😉

Skicka intyget till Hormonstyrelsen, så skickar den fettcellerna till andra delar av kroppen än rumpa, lår och bröst.

😉

Man kan inte få dem skickade till ANDRA kvinnor då? Jag menar såna som VILL och SKA ha (många?) barn? (hoppet är det sista som lämnar kroppen...) 😉

Du kan ju fråga! Bevisligen finns det ju de som inga amningsdepåer har tillika de som är rundade nog att få ungar, så NÅN måste ju ha lyckats.

😉

Jag har då alltid haft en liten rumpa och tycker det vimlar av äldre damer med en rejäl rondör där bak. Så nej, det tror jag inte på. Min 82-åriga mamma har bara blivit rundare om baken med åren och hon är inte jättefertil.... 😀