Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningApropå värme
You need to log in to create posts and topics.

...och jag som älskar att springa i minusgrader!! 😀

Optimal klädsel och så iväg under stjärnklar himmel i 8 minusgrader. Garanterat värmekänslighetsfritt då!

Men så är jag ju varmblodig av mig och fryser aldrig. 🙂

Undrar om det finns någon som både tycker det är OK att springa i jättevarmt OCH jättekallt???

Tror att det handlar mycket om pannben. Att inte känna efter utan bara köra på.

Såna finns säkert. 🙂

Det handlar om att se möjligheterna, att de andra hamnar i källaren och skottar kol på brasan.

Jo, som kör på ren envishet alltså. 🙂

Då undrar jag om det finns någon som inte påverkas av temperaturen (inom rimliga gränser) - puls etc - utan som gör samma resultat i alla väder.

Förresten sprack tydligen min teori direkt om vikt (eller brist på d

Jag tror faktiskt att alla påverkas av värme, fast i olika grad. Googlade en del tidigare idag ang löpning i värme, och överallt stod det att "trots värmebölja blev det hyfsade reusultat" och "XX vann trots den tryckande värmen, fast med något sämre resul

Jo det är nog så. Jag exempelvis springer ju i princip aldrig med pulsklocka så jag ser inte "eländet" som förmodligen uppstår med min puls också. Det som inte syns finns inte.... 😀

Ja, gör gärna det för jag lär mig massor 😀

Om vikt skulle spela roll skulle jag inte lide mer av värmen nu än när jag började springa. När jag började vägde jag mer och sprang långsammare men led inte så illa av värme, nu väger jag mindre och springer f

Hela den här tråden kanske blivit lite rörig och "spånig" - förlåt om du tycker att vi sabbat den Ladyn med spekulationer hit och dit.....

Edit: Nu såg jag att du ville ha spekulationer. 🙂

"Mösstrixet" ...från Strömmingsmaran 1989. Visar det för alla medlöpare i myche värme varje år. Två endast i år då...typ liksom...;)