Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningApropå värme
You need to log in to create posts and topics.

Då är det normalt för dig även om det är lågt för resten av världen s a s 🙂

Då är jag inte heller så säker på att blodtryck har med saken att göra, inte så mycket i alla fall.

Första varma sommardagen nästa år lär ju bli första tävlingsdagen, men jag

Det räcker väl för kroppen att "värmeträna" sisådär 2 veckor har jag förstått det som, dvs att svettas påbylsad på gymmet hela vintern verkar lite onödigt.

Inte hela, det skulle jag nog aldrig stå ut med även om jag har tjockt pannben 😀

Nej, jag tänkte några veckor, kanske tre som mest. Två för att det stod så i artikeln och så en extra för säkerhets skull, ifall fysiken har svårt att begripa 😉

Kom och tänka på feber - alltså sjukdomsfeber. Vissa är nästan oberörda av 40 medan andra däckar vid 38,1... Hur klarar du du Lady feber?

Är det kanske fortfarande generna som spökar i bakgrunden?

Jag blir utslagen, yrar och blir väldigt klen snabbt av feber. Senast jag hade 40 graders feber fick jag åka in akut eftersom jag var i så dålig "allmänkondition", vad du det innebär (fick jag veta i efterhand, jag har bara luddiga minnen själv).

Som tur

Kan det vara så enkelt som att vissa människors fysiologi inte fixar förhöjd temp medan andra gör det?

-Och är detta i så fall genetiskt eller kan man träna på det???

Bra frågor Anders, det är nog kärnan i det jag undrar också.

Jessie S.: jäklar, då har jag inte det att skylla på heller;)

Lady G.: gratulerar till blodtrycket! Men inte hjälper väl Alvedon mot feber (enligt bipacksedeln)?

KORREKTION 21/8: förlåt, Lady G., Alvedon ska vara febernedsättande, däremot inte inflammat

Haha, då tog det bara 66 inlägg för mig att fatta det:-) Alltid lika kul få bekräftat att man är på hugget!

Ministatistisk undersökning: Jag och mina två barn är inte särskilt feberkänsliga och lider inte heller särskilt av varken kyla eller värme. Min f

Sigvard, tack 🙂 Det gör den nog inte när jag tänker efter men det biter suveränt på mina huvudvärkar som jag får ibland.

Anders, visst ser det ut som ett det borde finnas ett samband här?