Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningApropå värme
You need to log in to create posts and topics.

...jag kan också tänka mig att det kanske inte finns så många bättre förslag att komma fram till, och då återstår ju alternativet att sänka farten. Då produceras det ju mindre värme inifrån kroppen i alla fall, vilket borde hjälpa en del.

Olika personer

Här Lady, och alla andra:

http://www.marathon.se/news/article.cfm?ThemeId=300

🙂

Markus, tror du det spelar roll att jag har låg kroppstemperatur även i normala fall? 36,8 grader är min normala temperatur (kvällstemp), på mornarna kan jag ligga ännu lägre.

Är det någon som har kläm på vilken roll, om någon, blodtrycket spelar för värmetåligheten? Har själv något förhöjt bltr, och kan vid soldrabbade tävlingar få lätta solstingsvibbar, med åtföljande prestationsnedsättning, där inte ens vattenbegjutning elle

Lady: Jag tror det viktigaste i varje enskilt löppass är graden av ansträngning, inte hur fort det går. Känns det jobbigt redan vid en lägre fart tror jag det är rätt att dra ner på tempot. Blir jättebra träning ändå. 🙂

Däremot kan jag förstå att du vi

Jag har det jobbigt i värmen även jag. Har låg normal kroppstemperatur och svettas som en liten gris under hög ansträngning. Det enda som jag kan göra är att träna i värme. Låta det vara plågsamt i början men det blir bättre upp till en viss gräns. Dricka

Fia-Lotta: visst är det som du säger att det som regel är (alltför) varmt inne på gymen. Så om man förlägger en hel del av sin träning dit under det kyliga halvåret borde man alltså vara värmehärdad när sommaren och värmen kommer?

Tyvärr funkar det inte

Sigvard: Om man skulle vara MER känslig för värme med högt blodtryck så är jag GALET tacksam för mitt TOKLÅGA blodtryck i såna fall. Jag har ju 90/60 (eller är det 60/90? Jag lär mig ALDRIG det där? (#) ) och besväras massor av värmen.

Låg normaltemp har

Jessie, jag vet inte vad som räknas som lågt blodtryck men mitt blodtryck mättes till 120/80 om det kan vara till någon ledtråd? Sköterskan sa att det var helt normalt blodtryck, och jag är ganska duktigt värmekänslig.

Funderar på om det går att se någo

Ditt blodtryck är normalt. Mitt är så lågt att jag brukar få frågan om jag verkligen kan ställa mig upp fort utan att svimma.. då brukar jag skutta upp från britsen och utbrista:

Ja, tamejtusan, det gick den här gången med? 😉

Jag har ju ALLTID haft låg