Quote from Catharina Brattlin on 19 August 2009, 22:02Fia, jag har också kommit på det knepet! 🙂
Förut sprang jag i Craft-keps för att skyla ögonen och skydda huvudet med, men tyckte ändå hjärnan höll på att koka sönder. Av en händelse hittade jag inte kepsen en gång tidigt i somras, utan fick ta på mig e
Fia, jag har också kommit på det knepet! 🙂
Förut sprang jag i Craft-keps för att skyla ögonen och skydda huvudet med, men tyckte ändå hjärnan höll på att koka sönder. Av en händelse hittade jag inte kepsen en gång tidigt i somras, utan fick ta på mig e
Quote from Funbeat user on 19 August 2009, 22:06Sylvia, ska jag vara ärlig så undviker jag direkt sol så mycket jag kan eftersom jag får röda utslag om jag utsätts för värme/sol (jag vet inte riktigt vilket det är jag reagerar på faktiskt). Ser ut som små små vattenblåsor, knappnålsstora knappt.
Jag
Sylvia, ska jag vara ärlig så undviker jag direkt sol så mycket jag kan eftersom jag får röda utslag om jag utsätts för värme/sol (jag vet inte riktigt vilket det är jag reagerar på faktiskt). Ser ut som små små vattenblåsor, knappnålsstora knappt.
Jag
Quote from Funbeat user on 19 August 2009, 22:38Det som inte syns finns inte - alltså funkar solglasögon. 🙂
Jag tycker att keps bara funkar om den är dyngsur hela tiden - annars blir det bara varmare tycker jag.
Det som inte syns finns inte - alltså funkar solglasögon. 🙂
Jag tycker att keps bara funkar om den är dyngsur hela tiden - annars blir det bara varmare tycker jag.
Quote from Catharina Brattlin on 19 August 2009, 23:04Precis! Och det är därför Du upplever det jobbigt och omedvetet sänker farten för att det ska bli mindre jobbigt för Dig. Jag lägger mig direkt i ett tempo på minst 30-60 sek långsammare/km beroende på hur långt jag ska springa.
För att göra en jämförels
Precis! Och det är därför Du upplever det jobbigt och omedvetet sänker farten för att det ska bli mindre jobbigt för Dig. Jag lägger mig direkt i ett tempo på minst 30-60 sek långsammare/km beroende på hur långt jag ska springa.
För att göra en jämförels
Quote from Funbeat user on 19 August 2009, 23:27Oj. 30-60 sekunder... Då förstår jag att jag verkligen vantrivts de senaste veckorna. Jag har ju sprungit för fort då.
Det förklarar ju också varför min vanliga runda plötsligt gick så mycket fortare, nästan exakt 1min/km snabbare faktiskt. Det var först
Oj. 30-60 sekunder... Då förstår jag att jag verkligen vantrivts de senaste veckorna. Jag har ju sprungit för fort då.
Det förklarar ju också varför min vanliga runda plötsligt gick så mycket fortare, nästan exakt 1min/km snabbare faktiskt. Det var först
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 00:03Jag upptäckte (lite av en slump) att jag sprang bättre (fortare, lättare, med bättre känsla) när jag sprang hem från badhuset än till häromveckan när det var soligt, varmt och mitt på dagen (en tid jag för övrigt nästan aldrig är ute och rör på mig). Mest
Jag upptäckte (lite av en slump) att jag sprang bättre (fortare, lättare, med bättre känsla) när jag sprang hem från badhuset än till häromveckan när det var soligt, varmt och mitt på dagen (en tid jag för övrigt nästan aldrig är ute och rör på mig). Mest
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 06:52Lägg in ett badstopp i löprundan! Det har jag gjort många gånger i sommar och det är kanon. Efter doppet springer man vidre i blöta och svala kläder. 🙂
Lägg in ett badstopp i löprundan! Det har jag gjort många gånger i sommar och det är kanon. Efter doppet springer man vidre i blöta och svala kläder. 🙂
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 08:27Jag har sprungit mina bästa lopp i 5-10 grader. Blir det riktigt varmt så stiger pulsen och jag får det väldigt jobbigt.
Det verkar väldigt individuellt hur mycket man tappar när det är varmt.
Anar att det har både att göra med med genetik och under vil
Jag har sprungit mina bästa lopp i 5-10 grader. Blir det riktigt varmt så stiger pulsen och jag får det väldigt jobbigt.
Det verkar väldigt individuellt hur mycket man tappar när det är varmt.
Anar att det har både att göra med med genetik och under vil
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 09:11Också käst av att det går mkt långsammare och tyngre i värme och sol. Kör med skärm, inte keps, och inte solglasögon, de brukar bara imma igen (hur de nu kan göra det i värmen???).
Lyckas jag springa när det är morgon och ljust och svalt så går det lätt.
Också käst av att det går mkt långsammare och tyngre i värme och sol. Kör med skärm, inte keps, och inte solglasögon, de brukar bara imma igen (hur de nu kan göra det i värmen???).
Lyckas jag springa när det är morgon och ljust och svalt så går det lätt.
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 09:23För mig funkar det bäst i intervallet 10-15 grader, med mulet och gärna lite duggregn.
Har dock sett exempel på löpare som både gillar och presterar bäst i högre temperaturer. Det gäller alltså att ha generna på sin sida?
För mig funkar det bäst i intervallet 10-15 grader, med mulet och gärna lite duggregn.
Har dock sett exempel på löpare som både gillar och presterar bäst i högre temperaturer. Det gäller alltså att ha generna på sin sida?