Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningApropå värme
You need to log in to create posts and topics.

Elin, man kan ju tycka att man borde vänja sig men inte gör jag det åtminstone. Och om inte det hjälper med spansk hetta heller kan man börja tvivla...

Anders, jag lovar att jag svettas så det räcker och blir över. Tillräckligt för att flätan (som räcker

Hmm, anledningen till att jag tyckte värmen var jobbig var att jag var dålig på att svettas, och hade därmed svårigheter att kyla ner kroppen. Om du är bra på att svettas Lady förstår jag inte riktigt varför du tycker värmen är jobbig.

Lady: Jag joggar som längst som du springer som kortast... Låg fart (jmf. cykel m.m) i förhållande till effekten är grunden till problemet...

När solen skiner och det är varmt samtidigt springer jag uteslutande med solglasögon. Oerhört effektivt sätt för mig att lura hjärnan att det inte är så soligt (varmt). Mycket sitter i psyket på mig vad gäller värmen, och sätter jag alltså på mig solglasö

hmm, Fia-Lotta, nu avslöjade du mitt knep. Hoppas inte min kropp läser detta 🙂

Allvarlig talat så upplever jag att det blir mindre jobbigt om jag springer i solglasögen när det är sol och varmt. Visserligen så har jag svårt att tro att man blir svalare

Kul att någon mer tycker att det funkar. 🙂 Mulet och varmt är ju mycket behagligare och det är så jag upplever det bakom mina googles.

Låter som nåt kul att se när du springer i bara solglasögon:-) Är nog lite för obekvämt som kille att springa utan byxor.

Markus, jag vet faktiskt inte. Jag vet bara att samma tempo och distans blir enormt mycket jobbigare i värme, ologiskt mycket jobbigare alltså.

Jag försöker hitta någon logik i det hela men det finns liksom ingen, ingen jag ser iaf 🙁

Jag undrar om det inte bara ÄR så - att vissa människor tål värme sämre.

Anders: Den får jag väl bjuda på.... 😀

Jo, det kanske det kan vara likaväl som det finns människor som är väldigt dåliga på att hantera kyla.

Ska testa solglasögon på och keps av, det kanske räcker så? Man kan ju hoppas 🙂

Jag KAN vara lättlurad när jag vill: "Bara ett varv till", "Bara de