Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 09:33Lady, du kan ju testa att sänka tempot rejält och se hur det känns, men jag tror inte det är vanligt att sänka tempot så mycket som "minst 30-60s/km". Själv skulle uppleva träningen ganska meningslös och tråkig i så långsamt tempo, men sen har jag ju inte
Lady, du kan ju testa att sänka tempot rejält och se hur det känns, men jag tror inte det är vanligt att sänka tempot så mycket som "minst 30-60s/km". Själv skulle uppleva träningen ganska meningslös och tråkig i så långsamt tempo, men sen har jag ju inte
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 10:17Markus, det ska jag absolut testa. Jag har ju tvärt om försökt hålla tempot uppe och pressa på, i akt och mening att vänja kroppen s a s men det verkar ju inte fungera så.
Markus, det ska jag absolut testa. Jag har ju tvärt om försökt hålla tempot uppe och pressa på, i akt och mening att vänja kroppen s a s men det verkar ju inte fungera så.
Quote from Catharina Brattlin on 20 August 2009, 10:23Så typiskt av Markus att alltid utgå från sig själv...
Du får givetvis göra som Du vill Lady, men varför pressa farten under extrem värme? Farten i benen får man upp på andra slags pass.
Förläng rundan, sänk tempot och se det som ett kortare_långsamt_lå
Så typiskt av Markus att alltid utgå från sig själv...
Du får givetvis göra som Du vill Lady, men varför pressa farten under extrem värme? Farten i benen får man upp på andra slags pass.
Förläng rundan, sänk tempot och se det som ett kortare_långsamt_lå
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 10:27Vadådå, vad är det för fel på att utgå ifrån sig själv? Det jag skriver är ju ändå bara ett exempel på hur det är för en annan löpare, som Lady får tolka och ta till sig av i 100% valfri grad. Om många kommer med exempel på hur de upplever värme och vad d
Vadådå, vad är det för fel på att utgå ifrån sig själv? Det jag skriver är ju ändå bara ett exempel på hur det är för en annan löpare, som Lady får tolka och ta till sig av i 100% valfri grad. Om många kommer med exempel på hur de upplever värme och vad d
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 10:31Lite synd att jag inte frågade tidigare i sommar, för nu har ju det mesta av värmen säkert varit. Men till nästa värmebölja vet jag att jag inte prompt måste hålla samma fart som i svalka och att det är helt naturligt att pulsen stiger utan vidare.
Hur m
Lite synd att jag inte frågade tidigare i sommar, för nu har ju det mesta av värmen säkert varit. Men till nästa värmebölja vet jag att jag inte prompt måste hålla samma fart som i svalka och att det är helt naturligt att pulsen stiger utan vidare.
Hur m
Quote from Catharina Brattlin on 20 August 2009, 10:46Markus, bara en reflektion av:
"Själv skulle uppleva träningen ganska meningslös och tråkig i så långsamt tempo..."
Inget annat. 🙂
Markus, bara en reflektion av:
"Själv skulle uppleva träningen ganska meningslös och tråkig i så långsamt tempo..."
Inget annat. 🙂
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 11:05Jasså, det var bara den meningen du syftade på. Borde jag låtit bli att skriva det, eller vad menar du? Alltså att jag generellt tycker det är kul att springa fort, men hmm "mindre kul" att springa långsamt? Och med "så långsamt" syftade jag såklart på at
Jasså, det var bara den meningen du syftade på. Borde jag låtit bli att skriva det, eller vad menar du? Alltså att jag generellt tycker det är kul att springa fort, men hmm "mindre kul" att springa långsamt? Och med "så långsamt" syftade jag såklart på at
Quote from Catharina Brattlin on 20 August 2009, 11:24Nejdå, Du skriver vad Du vill.
Reflekterade bara över att meningen var ovidkommande för diskussionen. Dvs det hjälper inte Lady och andra som är värmekänsliga att veta att Du tycker det är meningslöst och tråkigt att springa i så långsamt tempo...eller
Nejdå, Du skriver vad Du vill.
Reflekterade bara över att meningen var ovidkommande för diskussionen. Dvs det hjälper inte Lady och andra som är värmekänsliga att veta att Du tycker det är meningslöst och tråkigt att springa i så långsamt tempo...eller
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 11:35Jo, kanske! 🙂 Fast troligast är nog att det inte hjälpte något särskilt.
Tanken bakom var i alla fall att "sänka tempot" kanske inte var någon bra lösning på värme-problemet - om det är så att fler än jag (främst Lady i detta fall) tycker det är tråkig
Jo, kanske! 🙂 Fast troligast är nog att det inte hjälpte något särskilt.
Tanken bakom var i alla fall att "sänka tempot" kanske inte var någon bra lösning på värme-problemet - om det är så att fler än jag (främst Lady i detta fall) tycker det är tråkig
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 11:46Om det finns något sätt att fortsätta springa i för mig höga farter trots värmen så är jag idel öra, men jag är inte främmande för att sänka farten om det är det som krävs.
Bara jag slipper må dåligt av mina löpturer, för så är risken hög att jag skippar
Om det finns något sätt att fortsätta springa i för mig höga farter trots värmen så är jag idel öra, men jag är inte främmande för att sänka farten om det är det som krävs.
Bara jag slipper må dåligt av mina löpturer, för så är risken hög att jag skippar