Quote from Funbeat user on 19 August 2009, 14:51När det är varmt och jag ska ut på ett längre pass (uppåt en timme och längre) brukar jag blöta ner håret samt sätta på mig en genomblöt buff. Det funkar riktigt bra. Efter ca en timme (beroende på temperatur och molnighet) behöver buffen blötas igen.
När det är varmt och jag ska ut på ett längre pass (uppåt en timme och längre) brukar jag blöta ner håret samt sätta på mig en genomblöt buff. Det funkar riktigt bra. Efter ca en timme (beroende på temperatur och molnighet) behöver buffen blötas igen.
Quote from Andreas Rickman on 19 August 2009, 14:55Kyla nacken med kallt vatten är skönt och uppfriskande när man är varm.
Man kyler boxarna i nacken mellan ronderna.
Kyla nacken med kallt vatten är skönt och uppfriskande när man är varm.
Man kyler boxarna i nacken mellan ronderna.
Quote from Funbeat user on 19 August 2009, 15:11Vad är en buff?
Vad är en buff?
Quote from Funbeat user on 19 August 2009, 15:14http://www.buffsverige.se/index.php?option=com_content&view=article&id=1&Itemid=4
Jag använder den som mössa.
http://www.buffsverige.se/index.php?option=com_content&view=article&id=1&Itemid=4
Jag använder den som mössa.
Quote from Funbeat user on 19 August 2009, 15:40Hmm, blir lite osäker på om vi har samma besvär. Mitt problem i våras var att jag knappt svettats något sen förra sommaren. Jag klär mig alltid lagom på vintern så jag får upp värmen, men INTE svettas då jag inte gillar att svettas! Om det räcker för dig
Hmm, blir lite osäker på om vi har samma besvär. Mitt problem i våras var att jag knappt svettats något sen förra sommaren. Jag klär mig alltid lagom på vintern så jag får upp värmen, men INTE svettas då jag inte gillar att svettas! Om det räcker för dig
Quote from Funbeat user on 19 August 2009, 15:55Mitt problem är att jag blir högröd, svettas som en sprinkler, får skyhög puls utan speciellt mycket anledning och känner mig lätt döende. Ungefär. Det känns helt enkelt som att jag får slita betydligt hårdare för sämre tempo, och det är ju direkt deprime
Mitt problem är att jag blir högröd, svettas som en sprinkler, får skyhög puls utan speciellt mycket anledning och känner mig lätt döende. Ungefär. Det känns helt enkelt som att jag får slita betydligt hårdare för sämre tempo, och det är ju direkt deprime
Quote from Funbeat user on 19 August 2009, 16:0620 grader...? Jag tycker ni ska vara nöjda och glada! Här sitter man i Madrid med en 37 ungefär, och det är helt omöjligt att få till träningen på något bra sätt. Jag måste vänta till i alla fall efter kl. 22 för att orka mig ut, och har jag tur då så är
20 grader...? Jag tycker ni ska vara nöjda och glada! Här sitter man i Madrid med en 37 ungefär, och det är helt omöjligt att få till träningen på något bra sätt. Jag måste vänta till i alla fall efter kl. 22 för att orka mig ut, och har jag tur då så är
Quote from Funbeat user on 19 August 2009, 16:13Och det hjälper mig verkligen att det är varmare hos dig..? Eller hur menar du?
Morgonträning är uteslutet av många skäl, fast det skulle inte hjälpa mig särskilt mycket ens om det vore ett alternativ eftersom det bara är att undvika problemet. Jag behö
Och det hjälper mig verkligen att det är varmare hos dig..? Eller hur menar du?
Morgonträning är uteslutet av många skäl, fast det skulle inte hjälpa mig särskilt mycket ens om det vore ett alternativ eftersom det bara är att undvika problemet. Jag behö
Quote from Funbeat user on 19 August 2009, 16:28Lady: Nej, jag betvivlar starkt att det hjälper dig att det är varmare hos mig. Det verkar för mig lite konstigt att du uppfattade det så...
Vad jag menade var att jag har samma problem med värmen som du, och att en lösning eventuellt hade kunnat vara a
Lady: Nej, jag betvivlar starkt att det hjälper dig att det är varmare hos mig. Det verkar för mig lite konstigt att du uppfattade det så...
Vad jag menade var att jag har samma problem med värmen som du, och att en lösning eventuellt hade kunnat vara a
Quote from Funbeat user on 19 August 2009, 16:28En naturlig begränsning är och förblir den låga fartvinden i förh. till effektutvecklingen vid löpning. Enda sättet är att själv svettas mer (som Markus tränar) eller blöta ner kroppen eller kläderna med vatten. Svettas själv som en svamp och har inte sån
En naturlig begränsning är och förblir den låga fartvinden i förh. till effektutvecklingen vid löpning. Enda sättet är att själv svettas mer (som Markus tränar) eller blöta ner kroppen eller kläderna med vatten. Svettas själv som en svamp och har inte sån