Quote from Funbeat user on 13 July 2010, 05:23Jag vill bara klargöra att jag ville få händelsen ur en annan synvinkel men ni verkar lika öppna som trådskaparens vänner.
Lasse
Detta kanske förstör din världsbild men alla cyklar är inte försedda med carbonstyre och linda. Men om så är fallet kan det ä
Jag vill bara klargöra att jag ville få händelsen ur en annan synvinkel men ni verkar lika öppna som trådskaparens vänner.
Lasse
Detta kanske förstör din världsbild men alla cyklar är inte försedda med carbonstyre och linda. Men om så är fallet kan det ä
Quote from Funbeat user on 13 July 2010, 06:00Då är det inte mycket som du förstår.
Då är det inte mycket som du förstår.
Quote from Funbeat user on 13 July 2010, 08:24Varför är detta ämne så känsligt? Personligen tycker jag det räcker med att konstatera att det finns mindre begåvade personer såväl inom bilist som cyklistskrået.
Varför är detta ämne så känsligt? Personligen tycker jag det räcker med att konstatera att det finns mindre begåvade personer såväl inom bilist som cyklistskrået.
Quote from Lena O on 13 July 2010, 08:47Marcus:
Hur kommer du fram till cykelboxen??
Marcus:
Hur kommer du fram till cykelboxen??
Quote from Funbeat user on 13 July 2010, 09:48Man kan säga till en svensk att han är tjock, dålig på att läsa, skriva, räkna eller massa annat. MEN säger man till en svensk att denne INTE kan köra bil tar det hus i helvete. Där har vi nog en av anledningarna till att det blir ett laddad och känsligt
Man kan säga till en svensk att han är tjock, dålig på att läsa, skriva, räkna eller massa annat. MEN säger man till en svensk att denne INTE kan köra bil tar det hus i helvete. Där har vi nog en av anledningarna till att det blir ett laddad och känsligt
Quote from Bengt Askerfelt on 13 July 2010, 10:36Gary, jag lärde mig när jag tog körkort att man som bilist vid ett rödljus med fördel kan köra så nära trottoarkanten att en cyklist inte får plats där. Detta för att man som bilist kanske vet att man ska svänga höger strax eller för att undvika vinglig s
Gary, jag lärde mig när jag tog körkort att man som bilist vid ett rödljus med fördel kan köra så nära trottoarkanten att en cyklist inte får plats där. Detta för att man som bilist kanske vet att man ska svänga höger strax eller för att undvika vinglig s
Quote from Funbeat user on 13 July 2010, 10:40Om man använder blinkers så ser dom runt omkring att man ska svänga. Då kan man som cyklist lägga sig på vänster sida istället.
Om man använder blinkers så ser dom runt omkring att man ska svänga. Då kan man som cyklist lägga sig på vänster sida istället.
Quote from Funbeat user on 13 July 2010, 10:41...ja det kanske är det så enkelt att om man följer trafikreglerna får man mycket mer sällan problem i trafiken - oavsett transportmedel?
...ja det kanske är det så enkelt att om man följer trafikreglerna får man mycket mer sällan problem i trafiken - oavsett transportmedel?
Quote from Bengt Askerfelt on 13 July 2010, 10:42Men om bil nummer 2 inte ska svänga så ligger cyklisten på fel sida i filen. Om en bilist ska kunna vänta in cyklister så kan nog en cyklist vänta in en bil.
Men om bil nummer 2 inte ska svänga så ligger cyklisten på fel sida i filen. Om en bilist ska kunna vänta in cyklister så kan nog en cyklist vänta in en bil.
Quote from Funbeat user on 13 July 2010, 10:46Om cyklisten faller av åt höger direkt när bil nr. 1 har svängt så är det väl inget som helst problem med att tillfälligt ligga i vänstra delen av filen.
Om cyklisten faller av åt höger direkt när bil nr. 1 har svängt så är det väl inget som helst problem med att tillfälligt ligga i vänstra delen av filen.