Quote from ellen olsson on 13 July 2010, 10:52Lars: Det är ett av huvudsyftena med trafikreglerna... 🙂
Lars: Det är ett av huvudsyftena med trafikreglerna... 🙂
Quote from Funbeat user on 13 July 2010, 10:52Bästa sättet att inte bli överkörd av en normaluppmärksam bilförare är förstås att befinna sig BAKOM bilen. Vid järnvägsövergångar och broöppningar kör jag inte om bilkön.
Vid vanliga trafikljus är det lite olika, men man får ha förståelse för att biliste
Bästa sättet att inte bli överkörd av en normaluppmärksam bilförare är förstås att befinna sig BAKOM bilen. Vid järnvägsövergångar och broöppningar kör jag inte om bilkön.
Vid vanliga trafikljus är det lite olika, men man får ha förståelse för att biliste
Quote from Funbeat user on 13 July 2010, 10:53Vanligaste problemet för mig som cykelpendlare in till Stockholm är
dessa cykelbanor som går på insidan om bilvägen, Vasagatan är ett exempel.Ofta får man ta det jäkligt lugnt med bilister som ska svänga höger och då korsar cykelbanan, trots att man li
Vanligaste problemet för mig som cykelpendlare in till Stockholm är
dessa cykelbanor som går på insidan om bilvägen, Vasagatan är ett exempel.
Ofta får man ta det jäkligt lugnt med bilister som ska svänga höger och då korsar cykelbanan, trots att man li
Quote from Funbeat user on 13 July 2010, 10:56Vadå, bilar som står parkerade på cykelvägen kan riskera att repas av cyklister så det skulle aldrig hända 😉
Vadå, bilar som står parkerade på cykelvägen kan riskera att repas av cyklister så det skulle aldrig hända 😉
Quote from Funbeat user on 13 July 2010, 11:30Jag tycker att man får visa hänsyn både som bilist och cyklist.
Jag körde om ett par cyklister som envisades med att cykla i bredd trots att vägen var smal och det var dubbel spärrlinje, dom visade ingen hänsyn.
Å andra sidan så höll nån dåre på att klipp
Jag tycker att man får visa hänsyn både som bilist och cyklist.
Jag körde om ett par cyklister som envisades med att cykla i bredd trots att vägen var smal och det var dubbel spärrlinje, dom visade ingen hänsyn.
Å andra sidan så höll nån dåre på att klipp
Quote from Funbeat user on 13 July 2010, 11:36Hur kan du köra om en cyklist på ett säkert sätt utan att köra över mittlinjen?
Edit vill påpeka att exemplet var med dubbla heldragna linjer.
Hur kan du köra om en cyklist på ett säkert sätt utan att köra över mittlinjen?
Edit vill påpeka att exemplet var med dubbla heldragna linjer.
Quote from Funbeat user on 13 July 2010, 12:01Fredrik: Exakt! Min passning var till sådana som själva tänjer och bryter mot trafikregler för att i nästa sekund ondgöra sig över andra som bryter mot trafikregler. Jag tror att det till och med kan vara samma personer ser på liknande situationer på olik
Fredrik: Exakt! Min passning var till sådana som själva tänjer och bryter mot trafikregler för att i nästa sekund ondgöra sig över andra som bryter mot trafikregler. Jag tror att det till och med kan vara samma personer ser på liknande situationer på olik
Quote from Lena O on 13 July 2010, 12:20en irritationsmoment som ske alltmer ofta i trafiken är just bilister som inte använder sina blinkers. Klart straffbart ;p
Om en bil markera att den ska svänga höger lägga jag mig bakom.Men hur bli det om jag är säg 3:e man i denna kör vid trafikljus oc
en irritationsmoment som ske alltmer ofta i trafiken är just bilister som inte använder sina blinkers. Klart straffbart ;p
Om en bil markera att den ska svänga höger lägga jag mig bakom.
Men hur bli det om jag är säg 3:e man i denna kör vid trafikljus oc
Quote from Funbeat user on 13 July 2010, 12:55""Man kan säga till en svensk att han är tjock, dålig på att läsa, skriva, räkna eller massa annat. MEN säger man till en svensk att denne INTE kan köra bil tar det hus i helvete""
Det samme er det med jegere. Du kan si hva fanden du vil om han,og hans f
""Man kan säga till en svensk att han är tjock, dålig på att läsa, skriva, räkna eller massa annat. MEN säger man till en svensk att denne INTE kan köra bil tar det hus i helvete""
Det samme er det med jegere. Du kan si hva fanden du vil om han,og hans f
Quote from Funbeat user on 13 July 2010, 16:20Synd bara att så många inte orkar sätta på blinkersen i tid.
Synd bara att så många inte orkar sätta på blinkersen i tid.