Quote from Lars Ekegård on 11 July 2010, 15:59Min iakttagelse är att bilister också tävlar, att bli kränkt och omkörd eller att behöva konkurera med cyklister om utrymmet finns inte riktigt i planen utan det är :
"jag vill fram nu och det genast, min väg, stor bil, betalr skatt, jag bestämmer och de
Min iakttagelse är att bilister också tävlar, att bli kränkt och omkörd eller att behöva konkurera med cyklister om utrymmet finns inte riktigt i planen utan det är :
"jag vill fram nu och det genast, min väg, stor bil, betalr skatt, jag bestämmer och de
Quote from Funbeat user on 11 July 2010, 16:16Jag brukar ta ett litet terapisamtal i de fallen, om möjligt.
Känns bra att vara kurator till mottrafikanter.
Deras barn är ofta frågande till föräldrarnas beteende när man virrar vidare i livet.
Jag brukar ta ett litet terapisamtal i de fallen, om möjligt.
Känns bra att vara kurator till mottrafikanter.
Deras barn är ofta frågande till föräldrarnas beteende när man virrar vidare i livet.
Quote from Funbeat user on 11 July 2010, 22:40Man kan fråga varför de som bilist tar sig rätt att förpesta din luft med sin bil, och hänvisa dem till buss/tåg istället.
Du behöver inte ens säga att du cyklar, säg att du kör lastbil och att du är så jävla trött på alla j-a volvos som tar upp vägen oc
Man kan fråga varför de som bilist tar sig rätt att förpesta din luft med sin bil, och hänvisa dem till buss/tåg istället.
Du behöver inte ens säga att du cyklar, säg att du kör lastbil och att du är så jävla trött på alla j-a volvos som tar upp vägen oc
Quote from Anders Wallerstedt on 12 July 2010, 10:51Ja, P. Sätt en kula i grillen, buss på dom 😉
Ja, P. Sätt en kula i grillen, buss på dom 😉
Quote from Funbeat user on 12 July 2010, 21:20Gazzah .
Bara för att vinkla det lite.
Tänk att du sitter i din (för dig) fina bil. På höger sida glider en cyklist upp vid rödljuset. Du vet inte vilken typ av erfarenhet denne har på cykel kanske är han/hon trött, stressad eller hungrig... tänk om den
Gazzah .
Bara för att vinkla det lite.
Tänk att du sitter i din (för dig) fina bil. På höger sida glider en cyklist upp vid rödljuset. Du vet inte vilken typ av erfarenhet denne har på cykel kanske är han/hon trött, stressad eller hungrig... tänk om den
Quote from Funbeat user on 12 July 2010, 21:34Är det respekten för miljöförstöringen som du efterlyser?
Är det respekten för miljöförstöringen som du efterlyser?
Quote from Funbeat user on 12 July 2010, 21:45Vad är lacken på en maskin jämfört med lindningen på ett carbonstyre?
Vad är lacken på en maskin jämfört med lindningen på ett carbonstyre?
Quote from Funbeat user on 12 July 2010, 22:49Bilister uppför sig oftast undermåligt i förhållande till cyklister men i det här faller har ju Marcus rätt. Ställ dig i kön vid rödljuset istället för att, som många på cykeln gör, tränga sig längst fram.
Bilister uppför sig oftast undermåligt i förhållande till cyklister men i det här faller har ju Marcus rätt. Ställ dig i kön vid rödljuset istället för att, som många på cykeln gör, tränga sig längst fram.
Quote from Funbeat user on 12 July 2010, 23:13Marcus och David: Varför tror ni att "cykelboxarna" kommit till? Spekulera gärna vidare i era teorier om var en cyklist bör befinna sig för att undvika att bli överkörd av en normaluppmärksam bilförare.
Marcus och David: Varför tror ni att "cykelboxarna" kommit till? Spekulera gärna vidare i era teorier om var en cyklist bör befinna sig för att undvika att bli överkörd av en normaluppmärksam bilförare.
Quote from Funbeat user on 13 July 2010, 00:29slog fast en campagnolo cykelpump (modell äldre den med en klyka av gjutjärn el dyl) i taket på en amazon, föraren räckte finger åt oss. Han blev vettskrämd och for iväg med pumpen snurrande som en propeller. Han räcker inte finger fler gånger. Vattenflas
slog fast en campagnolo cykelpump (modell äldre den med en klyka av gjutjärn el dyl) i taket på en amazon, föraren räckte finger åt oss. Han blev vettskrämd och for iväg med pumpen snurrande som en propeller. Han räcker inte finger fler gånger. Vattenflas