Quote from Funbeat user on 9 July 2010, 22:48Samuel.
"Att det skulle vara synnerligen förbjudet att köra om vid möte har jag inte hittat nånstans. "
Du får tolka det som du vill. Men så här står det i allafall.
36 § Omkörning får ske endast om det körfält som skall användas vid omkörningen på en
Samuel.
"Att det skulle vara synnerligen förbjudet att köra om vid möte har jag inte hittat nånstans. "
Du får tolka det som du vill. Men så här står det i allafall.
36 § Omkörning får ske endast om det körfält som skall användas vid omkörningen på en
Quote from Fredric Lagerström on 9 July 2010, 23:02Kolla in pingvinerna! Såhär skall en slipsten dras!
http://www.youtube.com/watch?v=NIYdzTI7a4A
Kolla in pingvinerna! Såhär skall en slipsten dras!
Quote from Funbeat user on 9 July 2010, 23:04En annan variant på prejning: Vi blev omkörda på ett krön och fick möte, men hon som körde prejade INTE ner oss i diket, vilket vi förstås var tacksamma för. Föraren i den mötande bilen var kanske inte lika glad eftersom han blev tvungen att köra av vägen
En annan variant på prejning: Vi blev omkörda på ett krön och fick möte, men hon som körde prejade INTE ner oss i diket, vilket vi förstås var tacksamma för. Föraren i den mötande bilen var kanske inte lika glad eftersom han blev tvungen att köra av vägen
Quote from Funbeat user on 9 July 2010, 23:16Förra året blev jag omkörd av en bil som får möte och svänger in tvärt framför mig och bromsar. Resultat: krash med bil, knäckt framgaffel och framhjul, brutet nyckelben och en hårsmån från att flyga rakt in i bakrutan.
Jag tror att många bilister inte
Förra året blev jag omkörd av en bil som får möte och svänger in tvärt framför mig och bromsar. Resultat: krash med bil, knäckt framgaffel och framhjul, brutet nyckelben och en hårsmån från att flyga rakt in i bakrutan.
Jag tror att många bilister inte
Quote from ellen olsson on 10 July 2010, 02:26Johan en klubbkompis till mig råkade ut för en liknande sak i maj. Resultat: Brutet nyckelben och fyra revbensfrakturer.
Johan en klubbkompis till mig råkade ut för en liknande sak i maj. Resultat: Brutet nyckelben och fyra revbensfrakturer.
Quote from Funbeat user on 10 July 2010, 10:27P.
Om vägen är sån att man kan köra om och ändå uppfylla alla dessa villkor, är det fortfarande förbjudet att köra om vid möte då?
Jag kan på rak arm bara komma på ett sånt ställe, där jag skulle köra om en cyklist vid möte utan att bryta mot dom vill
P.
Om vägen är sån att man kan köra om och ändå uppfylla alla dessa villkor, är det fortfarande förbjudet att köra om vid möte då?
Jag kan på rak arm bara komma på ett sånt ställe, där jag skulle köra om en cyklist vid möte utan att bryta mot dom vill
Quote from Funbeat user on 10 July 2010, 13:202+1, motorväg och motortrafikled är vanligtvis ganska ok.
2+1, motorväg och motortrafikled är vanligtvis ganska ok.
Quote from Funbeat user on 10 July 2010, 17:00Jag tror att det är alltid den "snabbare" som är farlig är det inte så?
När jag kommer ifatt någon på cykelbana och får möte förbannar jag den långsamma. Sedan förbannar min mötande mig för att jag ligger i startläge för omkörning och den långsammare blir
Jag tror att det är alltid den "snabbare" som är farlig är det inte så?
När jag kommer ifatt någon på cykelbana och får möte förbannar jag den långsamma. Sedan förbannar min mötande mig för att jag ligger i startläge för omkörning och den långsammare blir
Quote from Funbeat user on 10 July 2010, 17:06och vissa blir ihjälkörda.
och vissa blir ihjälkörda.
Quote from Funbeat user on 10 July 2010, 17:11jo vissa går åt i trafiken och jag brukar tänka på det när jag lyckats undvika en lastbil med hårsmån i korsningar eller landsväg.
Jag kan inte ändra på andra idioters beteende men jag kan försöka underlätta för mig själv så mycket det går.
Att diskute
jo vissa går åt i trafiken och jag brukar tänka på det när jag lyckats undvika en lastbil med hårsmån i korsningar eller landsväg.
Jag kan inte ändra på andra idioters beteende men jag kan försöka underlätta för mig själv så mycket det går.
Att diskute