Quote from Funbeat user on 9 July 2010, 20:22Det beror på hur vingligt du kör
Det beror på hur vingligt du kör
Quote from Funbeat user on 9 July 2010, 20:29Men snälla Per, det kvittar väl hur mycket en cyklist vinglar, hur många som kör i bredd, hur långsamt dem cyklar, om dem kör ensamma, i mörker, har rakade ben eller är ett gäng fjortisar som skjutsar varandra.
Som bilist måste man ta hänsyn och inse 2 s
Men snälla Per, det kvittar väl hur mycket en cyklist vinglar, hur många som kör i bredd, hur långsamt dem cyklar, om dem kör ensamma, i mörker, har rakade ben eller är ett gäng fjortisar som skjutsar varandra.
Som bilist måste man ta hänsyn och inse 2 s
Quote from Funbeat user on 9 July 2010, 20:29Jag tror att de flesta vinglar mer eller mindre.
Frågan är om en mottrafikant kan bedöma det på rövbredden?
Jag tror att de flesta vinglar mer eller mindre.
Frågan är om en mottrafikant kan bedöma det på rövbredden?
Quote from Funbeat user on 9 July 2010, 20:42Om man kör i mindre klungor och har bilar bakom sig tycker jag att man ska lägga sig på rad och hålla långt till höger för att underlätta omkörning. Naturligtvis så försöker jag hålla så stort avstånd som möjligt till de cyklister jag kör om, jag cyklar s
Om man kör i mindre klungor och har bilar bakom sig tycker jag att man ska lägga sig på rad och hålla långt till höger för att underlätta omkörning. Naturligtvis så försöker jag hålla så stort avstånd som möjligt till de cyklister jag kör om, jag cyklar s
Quote from Funbeat user on 9 July 2010, 20:45Jag visste inte att två i bredd blev per automatik en klunga?
Har ni ingen ordning på era träningar?
Jag visste inte att två i bredd blev per automatik en klunga?
Har ni ingen ordning på era träningar?
Quote from Funbeat user on 9 July 2010, 20:50Två? Vart tog de övriga vägen?
Två? Vart tog de övriga vägen?
Quote from Funbeat user on 9 July 2010, 20:52De sitter i nästa par, lite bakom första paret.
De sitter i nästa par, lite bakom första paret.
Quote from Funbeat user on 9 July 2010, 20:54Åh vilken lättnad, jag trodde jag klippt dem
Åh vilken lättnad, jag trodde jag klippt dem
Quote from Funbeat user on 9 July 2010, 21:11Hur är det med synen?
Hur är det med synen?
Quote from Funbeat user on 9 July 2010, 21:15Har fått mina nya glasögon idag, men jag såg inga cyklister på vägen hem. Höger backspegel i normalläge och inga nya bucklor eller repor längs högersidan på bilen
Har fått mina nya glasögon idag, men jag såg inga cyklister på vägen hem. Höger backspegel i normalläge och inga nya bucklor eller repor längs högersidan på bilen