Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelArgument bilister-cyklister
You need to log in to create posts and topics.

Var bor du?

Stockholmstrakten

Då är det lugnt.

Gerda // Du tycker alltså 1-2 meter är tillräckligt??
Mycket skrämmande..

De senaste åren har jag kört bil i Skåne under en vecka på semestern och några dagar i Göteborg, vill du ha en förvarning?

Ska du ner till Gerda och slipa på körteknik?

Nej , jag är mest mån om att du håller dig rullande.
Jag är en nybörjare när det gäller cykling och lär nog behöva lite goda råd från dig så småningom om jag tar steget från en cykel till en racer.

Jag tycker mycket väl bilar kan gå över mittlinjen vid omkörning. De flesta gör det, inga problem.

I morse var det en lastbil som inte kom förbi mej i en uppför, han låg och puttrade bakom mej hela backen upp. Sedan följe en ganska trång nerför och han

Hej Emil.

"Precis det du beskriver om prejning hände på Vätternrundan, ett par mil från mål fick en omkörande bil möte och gjorde som han/hon var van; väjde åt höger. Vad föraren inte tänkte på var att en stor klunga cyklister befann sig just där och ble

Blev så sent som igår omkörd av en lastbil på en väg utan vägren - med möte. Lastbilen ifråga svängde av vägen tvåhundra meter längre fram så jag följde efter för att försöka förstå hur han tänkte när han nästintill touchade mig med sin backspegel i nitti