Quote from Lena O on 13 July 2010, 22:25Det funkar i storstäderna, men inte i Sverige
Det funkar i storstäderna, men inte i Sverige
Quote from Funbeat user on 14 July 2010, 06:55Är nog lite bortskämd när det gäller relationen cyklister - bilister...(bor i en amerikansk stad som lär lägga 15% av vägbudgeten på att främja cyklandet)
Men det kanske kan vara värt att pånminna både bilister och cyklister om att dom inte är ensamma...
Är nog lite bortskämd när det gäller relationen cyklister - bilister...(bor i en amerikansk stad som lär lägga 15% av vägbudgeten på att främja cyklandet)
Men det kanske kan vara värt att pånminna både bilister och cyklister om att dom inte är ensamma...
Quote from Lena O on 14 July 2010, 07:53Vore bättre om man inte reflekterade så mycket över färdsättet och fokuserade mer på att det är en människa som sitter i bilen/på cykeln.
Jag kör bakom den bilen som blockera vägen. Har aldrig hänt mig att de har backat utan oftast ler de lite, nicka med
Vore bättre om man inte reflekterade så mycket över färdsättet och fokuserade mer på att det är en människa som sitter i bilen/på cykeln.
Jag kör bakom den bilen som blockera vägen. Har aldrig hänt mig att de har backat utan oftast ler de lite, nicka med
Quote from Funbeat user on 14 July 2010, 10:16Mycket handlar nog om den där trafikprestigen; jag har rätt och alla andra (som är i vägen) är idioter. Vet inte varför den är så utbredd i just Sverige (nordeuropa?), det går säkerligen att göra svepande generaliseringar och hobbypsykologiska analyser ba
Mycket handlar nog om den där trafikprestigen; jag har rätt och alla andra (som är i vägen) är idioter. Vet inte varför den är så utbredd i just Sverige (nordeuropa?), det går säkerligen att göra svepande generaliseringar och hobbypsykologiska analyser ba
Quote from Lena O on 14 July 2010, 10:34Robert +1
Robert +1
Quote from Funbeat user on 14 July 2010, 11:44Robert +1 på den
Kan nog vara sunt om bilister ibland tar cykeln (vars är dom svenska "bike to work days" ) och cyklister kör bil ibland så att man inte helt glömmer bort hur "dom andra" har det...
Robert +1 på den
Kan nog vara sunt om bilister ibland tar cykeln (vars är dom svenska "bike to work days" ) och cyklister kör bil ibland så att man inte helt glömmer bort hur "dom andra" har det...
Quote from Rasmus Olsson on 14 July 2010, 11:45Det är inte ofta jag kör bil, men all cykling har gjort att jag tittar extra mycket i korsningar efter cyklister när jag bilar.
Det är inte ofta jag kör bil, men all cykling har gjort att jag tittar extra mycket i korsningar efter cyklister när jag bilar.
Quote from Funbeat user on 14 July 2010, 12:19Sant där Bruse. Jag har också blivit noggrannare med att vara varsam omkring oskyddade trafikanter sedan jag började cykla ordentligt. Sedan tror jag att vi är ganska duktiga på att knyta näven i byxfickan eller predika för redan frälsta (som hör på fb).
Sant där Bruse. Jag har också blivit noggrannare med att vara varsam omkring oskyddade trafikanter sedan jag började cykla ordentligt. Sedan tror jag att vi är ganska duktiga på att knyta näven i byxfickan eller predika för redan frälsta (som hör på fb).
Quote from Lena O on 14 July 2010, 13:01Robban: Bara att konstatera då - Cyklister blir bättre bilister 😉
Robban: Bara att konstatera då - Cyklister blir bättre bilister 😉
Quote from Funbeat user on 14 July 2010, 17:26Vad jag fick lära mig när jag tog körkortet och något som trafikverket fortfarande hänvisar till är ens skyldigheter i trafiken, inte ens rättigheter. Om alla trafikanter i första hand såg till sina skyldigheter och inte sina rättigheter så skulle det i s
Vad jag fick lära mig när jag tog körkortet och något som trafikverket fortfarande hänvisar till är ens skyldigheter i trafiken, inte ens rättigheter. Om alla trafikanter i första hand såg till sina skyldigheter och inte sina rättigheter så skulle det i s