Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelArgument bilister-cyklister
You need to log in to create posts and topics.

Ja, många fler skulle få avyttra sina körkort på grund av vårdlöshet om polisen rapporterade mottrafikanter, innan akutvård var nödvändig.

Här i Boulder så kan man ringa polisen även om man har en "nästan olycka"

"The Colorado State Patrol (CSP) confirmed that its hotline to report aggressive driving is available to bicyclists if they see a motorist putting a bicyclist at risk. "

"Lawmaker

Oscar, jag tror jag ska flytta till Colorado. Kollade in skyltarna och gillade dom skarpt. Nästan så jag skulle kunna köpa såna och sätta upp där jag cyklar. 😉

Det kommer alltid finnas folk som retar sig på en viss grupp människor och anse att de är i v

Det går inte att be folk tänka på andra, att vi har skyldigheter istället för rättigheter, att visa hänsyn till andra, när allt går ut på det egna jaget. Vi matas av självupptagna livsstilar, att allt kretsar runt egot, där dyslektiker blir kränkta när de

Trafikreglerna är skrivna med den utgångspunkten, dvs. att vi ska underlätta för varandra.
Du är inte ensam.

Bruse: Tala för dig själv 😉

men jag håller med dig, dyslektiker ska inte bli kränkta när de vägras bli svenskalärare ... de ska kunna vägras det utan att känna sig kränkta.

Jag håller med om att det är dumt att gå i holmgång med bilisterna. Det löser ingenting. Vi måste skapa en "vi" känsla i trafiken, ständigt poängtera fördelarna med att ta cykeln (miljö, hälsa och välbefinnande).

Livstilen idag med så mycket bilism är oh

Detta inlägg är klart OT!

"där dyslektiker blir kränkta när de vägras bli svenskalärare osv"

Hur vida man är dyslkteker eller inte, har väldigt lite, eller tom inget, med att göra om man skulle kunna bli en god pedagog. Detta då det inte har något med

Jag anser att fler borde tänka mer på sig själva och inte försöka leva ett liv där de sätter egot på undantag för att istället vända sig ut och in i strävan att vara andra till lags. Allt för mycket går ut på att man ska göra det man tror är bästa för and

Dagens flum från dig Fredrik!
Om alla tog hänsyn till varandra skulle framtiden se så mycket ljusare ut.