Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelArgument bilister-cyklister
You need to log in to create posts and topics.

Det är just fixeringen vid egot som skapar problem och konflikter i trafiken, där "jag ska fram till varje pris" härskar. Både bland bilister, cyklister och gående.

Kramas i trafiken!

Gazzah,
Med en mening verkar du kunna förmedla att du varken förstår eller har kunskap.
Vi andra förstår att man inte alls måste vara hänsynslös för att göra det bästa för egot, det är till och med tvärtom...hänsynslöshet är skadligt för egot och inte va

Bruse,
Har du lust att leva som du lär? Tar du konsekvensen av din uppfattning? Du stör trafiken allt som oftast (fråga bilisterna, fotgängarna och cyklisterna omkring dig). Ditt ego gör dock att du fortsätter istället för att hänsynsfullt lägga ner att s

På sätt å vis uppför jag mig egoistiskt i trafiken, genom att vara oegositisk och visa hänsyn till andra. För det får jag tillbaka av andra hänsynsfulla trafikanter. Alltsen vinner egot på att vara oegostisk.

Därför fortsätter jag vara egoistiskt oegisti

Bruse,
Det kanske smärtar dig men du är enbart egoistiskt. Och det tackar vi för. På vilket sätt tror du att du skulle tjäna på att vara mindre hänsynsfull? Skulle du tjäna på att irritera omgivningen mer? På att störa mer så att andra börjar ge igen? Sku

Egentligen tycker jag diskussionen cyklister vs bilförare är rätt dum...

Bättre egentligen att diskutera dumhuven vs suntförnuft, båda kategorierna finns representerade både på cykel och bakomratten.

Ettexempel... Min hustru fick motorstopp mitt i mor

Calle - naturligtvis har du rätt. Det är inte en fråga om cyklister vs bilister, utan om sunt förnuft vs idioti.

I stadstrafiken finns det lika många idioter på cykel som det finns idioter i bilar.

Igår efter jobbet kommer jag cyklande och passerar taxistationen vid Arlanda Express.
Där brukar taxibilarna köra in och ut utan att bry sig om att cykelbanan korsar deras väg.

Ser en taxibil stå och vänta på att komma ut eftersom det är kö, han har lämn

Jag blinkade ju! Sånt svar fick jag från en bussförare när jag skällde ut han efter att prejat in mig i en parkerad bil. Som att en gult blinkande lampa föråter ett idiotiskt beteende.

Kanske mördare ska anamma samma stil, "jag sa ju förlåt innan jag död

Fredrik: jo just det.