Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelArgument bilister-cyklister
You need to log in to create posts and topics.

En notering i sammanhanget är att ganska många har diverse tillbud i korsningar, cykelbanor och stadstrafik.
Jag störs mest vid "omkörningar" på landsvägar med ytterst litet avstånd till mig. Eftersom jag kan inte skydda mot den sortens idioti.

Fick en pratstund med en busschaufför igår som klämde sig förbi, avståndet var väl ca 75 cm som minst.
Förklarade för honom att det inte känns så värst tryggt, även om han säkert kan sitt fordon. Det mottogs bra.

Insändare i dagens GD jag citerar

"Gävles bilister. Ni kan inte bromsa, blinka, eller så kör ni som idioter. Det är lika med cyklisterna i stan: Ni har egen cykelbana, en äldre man med sin son eller sonson kom i full fart emot mej häromveckan. Jag sa: Du

Intressant att alla lägger skulden på den eller de grupper av medtrafikanter som man inte associerar sig själv med =)

Du menar att jag som cyklist anser att cyklisterna är värst i Stockholmstrafiken? 😉

Läsvärt i debatten: http://cykelklubben.se/cykelklubben/blog/blog_read.asp?UserID=2779&BlogItem=28824

Om du oassocierar dig med övriga cyklister så! 🙂

Otrevlig händelse.

Idioter finns tyvärr gott om.

Jag kan bidra med en historia från i våras:

Det var onsdag och jag deltog i Fredrikshofs onsdagsträning från Farsta. Precis efter att vi har lämnat Tullinge bakom oss och kommit ut på lite mindre vägar

Johan, jag anser sånt ska kallas för dråpförsök, med straffet livstids indraget körkort och för evigt tvingad cykla på en gammal militärcykel med osmörjd kedja.

Johan: Jag kan inte ens anar vad en sådan person har i skallen!!