Quote from Funbeat user on 16 July 2010, 06:03En notering i sammanhanget är att ganska många har diverse tillbud i korsningar, cykelbanor och stadstrafik.
Jag störs mest vid "omkörningar" på landsvägar med ytterst litet avstånd till mig. Eftersom jag kan inte skydda mot den sortens idioti.
En notering i sammanhanget är att ganska många har diverse tillbud i korsningar, cykelbanor och stadstrafik.
Jag störs mest vid "omkörningar" på landsvägar med ytterst litet avstånd till mig. Eftersom jag kan inte skydda mot den sortens idioti.
Quote from Funbeat user on 16 July 2010, 08:07Fick en pratstund med en busschaufför igår som klämde sig förbi, avståndet var väl ca 75 cm som minst.
Förklarade för honom att det inte känns så värst tryggt, även om han säkert kan sitt fordon. Det mottogs bra.
Fick en pratstund med en busschaufför igår som klämde sig förbi, avståndet var väl ca 75 cm som minst.
Förklarade för honom att det inte känns så värst tryggt, även om han säkert kan sitt fordon. Det mottogs bra.
Quote from Lars Ekegård on 16 July 2010, 09:39Insändare i dagens GD jag citerar
"Gävles bilister. Ni kan inte bromsa, blinka, eller så kör ni som idioter. Det är lika med cyklisterna i stan: Ni har egen cykelbana, en äldre man med sin son eller sonson kom i full fart emot mej häromveckan. Jag sa: Du
Insändare i dagens GD jag citerar
"Gävles bilister. Ni kan inte bromsa, blinka, eller så kör ni som idioter. Det är lika med cyklisterna i stan: Ni har egen cykelbana, en äldre man med sin son eller sonson kom i full fart emot mej häromveckan. Jag sa: Du
Quote from Funbeat user on 16 July 2010, 10:07Intressant att alla lägger skulden på den eller de grupper av medtrafikanter som man inte associerar sig själv med =)
Intressant att alla lägger skulden på den eller de grupper av medtrafikanter som man inte associerar sig själv med =)
Quote from Rasmus Olsson on 16 July 2010, 10:08Du menar att jag som cyklist anser att cyklisterna är värst i Stockholmstrafiken? 😉
Du menar att jag som cyklist anser att cyklisterna är värst i Stockholmstrafiken? 😉
Quote from Funbeat user on 16 July 2010, 10:10Läsvärt i debatten: http://cykelklubben.se/cykelklubben/blog/blog_read.asp?UserID=2779&BlogItem=28824
Läsvärt i debatten: http://cykelklubben.se/cykelklubben/blog/blog_read.asp?UserID=2779&BlogItem=28824
Quote from Funbeat user on 16 July 2010, 10:21Om du oassocierar dig med övriga cyklister så! 🙂
Om du oassocierar dig med övriga cyklister så! 🙂
Quote from Funbeat user on 16 July 2010, 10:35Otrevlig händelse.
Idioter finns tyvärr gott om.
Jag kan bidra med en historia från i våras:
Det var onsdag och jag deltog i Fredrikshofs onsdagsträning från Farsta. Precis efter att vi har lämnat Tullinge bakom oss och kommit ut på lite mindre vägar
Otrevlig händelse.
Idioter finns tyvärr gott om.
Jag kan bidra med en historia från i våras:
Det var onsdag och jag deltog i Fredrikshofs onsdagsträning från Farsta. Precis efter att vi har lämnat Tullinge bakom oss och kommit ut på lite mindre vägar
Quote from Rasmus Olsson on 16 July 2010, 10:38Johan, jag anser sånt ska kallas för dråpförsök, med straffet livstids indraget körkort och för evigt tvingad cykla på en gammal militärcykel med osmörjd kedja.
Johan, jag anser sånt ska kallas för dråpförsök, med straffet livstids indraget körkort och för evigt tvingad cykla på en gammal militärcykel med osmörjd kedja.
Quote from Lena O on 16 July 2010, 10:39Johan: Jag kan inte ens anar vad en sådan person har i skallen!!
Johan: Jag kan inte ens anar vad en sådan person har i skallen!!