Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelArgument bilister-cyklister
You need to log in to create posts and topics.

Känns som att det här håller på att utmynna i något som liknar filosofisk debatt med stark objektivistisk vinkling. Skall vi månne starta ett filosofiforum på Funbeat..?

(Själv tänkte jag f.ö cykla altruistiskt till träningen och därefter successivt övergå till ett alltmer egoistiskt beteende. )

Johan: Finns sann Altruism? Altruisten får en känsla av att ha gjort något bra för någon annan som belöning för handligen vilket betyder att handlingen slutligen visar sig ha en viss grad av egenintresse!? 😉

-Jesper "synikern" Bergman

Man kan alltid definiera ett begrepp på ett sådant vis att det blir en tautologi, men därigenom blir också begreppet helt ointressant att diskutera överhuvudtaget.

Den här tråden är dock väldigt OT som den är och jag föreslår att eventuella filosofidisk

Nu tänker jag återigen på Sällskapsresan

Någon som vet vad tråden började med?

Pluggade filosofi någon termin på högskola. En sak jag kom fram till är att inte diskutera filosofi med någon, för det kan hålla på i oändlighet. Alla har sin åsikt.

I diskussionen bilist vs cyklist så är min åsikt att det går inte att påverka hur andra idioter uppför sig.

Det man får göra är att se till så att man har koll på läget själv, speciellt en mjuk cyklist har som inte riktigt är i position att med kropp och

Get a room

Fredrik: Jag passerar dig säkert någon gång under Augusti på Ride of Hope. om ditt ego tillåter dig att delta kan vi prata om det då 🙂

fast man kan nog vara säker på en sak

att
Om man om cyklist gör något dumt åt en förare så är risken liten att han bättrar sig (¤#@%! cyklister)

Om man som cyklist är trevlig och tackar när folk (avsiktligt eller oavsiktigt) lämnar företräde så kan man