Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningArgument mot barfotaskor
You need to log in to create posts and topics.

Åke överdrev, men han ändrade. Bra.
Kristina.
Har du ej läst inlägg om tåskor av entusiaster?
Filmsnutten är närmare sanningen än parodi.

Har du aldrig läst skrönan att hällöpare landar tungt?
Medan framfotalöpare landar lätt.

Tror de flesta använd

Aha. 🙂

Några, är inte jätteintresserad. Spring i vad du vill och var glad. 🙂

I uppförsbacke landar man ju på tårna. Nerför däremot... Då välter jag:-)

Nu finns det vetenskapliga bevis för att om man hoppar ner från en stol så sätter man i tårna först.
Således är det ju självklart att denna tåteknik är överlägset bäst i nedförslöpning. Givetvis i tåskor.
Säg inte emot nu. :@
Jag var våghalsig nog att på

Fan vad du sprider dynga KG. Jag harinte ändrat en bokstav.

Lite OT kanske. Men är det inte så att det är en jävla massa barn som varje dag springer barfota till och från skolan. Vilka skador får dom av det kan man undra. Att en läkare undersöker några få "västerlänningar" som har klemat bort sin kropp i alla år g

@P, jag tror du har rätt i att "klenhet" är ganska vanligt, i att många motionärer tränat andra muskler i, tja, hur många år man nu har sprungit. Vilket innebär, som de flesta sannolikt håller med om, att övergång till barfotalöpning bör ske mycket succes

Är det någon som provat löpning med dessa färgglada barfotaskor?
One Moment barfotasko http://www.barfotasko.se/

Jag har precis köpt ett par ljusgröna och testat dem ute på gräsmattan. Det är en ganska härlig känsla, men fundersam hur bra det är för knäna.

Spontan reaktion - vad svettigt att springa med gummiskor.... Det är väl badskor?

Barfotatrenden har bidragit till ett betydligt mer varierat utbud av olika typer av skor och ofantligt mycket mer varierad input för olika sorters problem hos olika individer. Ingen lösning funkar för alla så var glad åt att det finns så mycket att testa